دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کلینیک صنعت پتروشیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی می‌شود

کلینیک صنعت پتروشیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی می‌شود
بر اساس قراردادی صنعتی منعقد‌شده بین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یکی از شرکت‌های داخلی پتروشیمی، «کلینیک صنعت پتروشیمی» در محل این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر : 912412

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر بنا دارد با همکاری یک شرکت داخلی فعال در زمینه صنعت پتروشیمی، هم‌زمان با شروع به کار اتاق نوآوری شرکت پتروشیمی زاگرس در دانشگاه، کلینیک صنعت پتروشیمی را نیز راه‌اندازی کند.

 با هدف یک همکاری طولانی مدت و ثمر بخش در حوزه نوآوری و فناوری یک شرکت داخلی فعال در صنعت پتروشیمی به عنوان بزرگترین تولید کننده متانول ایران (چهارمین در جهان) و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در قالب قرار دادی، به راه اندازی اتاق نوآوری شرکت پتروشیمی زاگرس در دانشگاه اقدام کردند.

براساس قرارداد منعقد شده بین دو مجموعه، اتاق نوآوری این شرکت پتروشیمی به عنوان یک پل ارتباطی و یک مرکز نوآوری و فناوری در حوزه متانول و زنجیره ارزش در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ظرف شش ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

در کنار راه اندازی این مرکز بر اساس توافق طرفین مقرر شد در این دانشگاه پاسخ به نیاز‌های صنایع پتروشیمی کشور خصوصا صنعت تولید متانول «کلینیک صنعت پتروشیمی» با همکاری و هم افزایی دو مجموعه راه اندازی شود.

این کلینیک با هدف افزایش ظرفیت واحد‌های فرآیندی، کاهش مصرف خوراک، کاهش مصرف انرژی و توسعه فناوری سبز در صنعت متانول و گسترش صنایع پایین دست از طریق پروژ‌های صنعتی مشترک تاسیس می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته