خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی - آنا

از ۲۶ اسفندماه تا کنون صورت گرفته است

چگونگی دسترسی به پزشک متخصص در صدر تماس‌های مردمی با 190

یکشنبه 6 فروردین 1396 - 13:45
میردهقان

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به فعالیت سامانه تلفنی ۱۹۰ جهت دریافت مشکلات اورژانسی، بهداشتی، درمانی و دارویی هموطنان در سراسر کشور، گفت:از ۲۶ اسفندماه تا کنون ۴۳۸۰ تماس با این سامانه برقرار شده که دسترسی به پزشک متخصص و همچنین برخی اقدامات درمانی، بیشتر تماس‌های مردمی با این سامانه را تشکیل می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، سید حسین میردهقان افزود: از ۲۶ اسفندماه تاکنون بیش از ۴۳۸۰ تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ داشته‌ایم و خوشبختانه هموطنان از پیگیری‌های انجام شده راضی هستند.

وی گفت: از این تعداد تماس حاصل شده با سامانه ۱۹۰، ۶۵۶ شکایت در حوزه درمان توسط کارشناسان ثبت شده است و همچنین از کل شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۰، ۵۹۷ مورد قابل پیگیری بوده که همکاران ما در سامانه ۱۹۰ و ستاد درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی مشکلات مطروح شده را بررسی و پیگیری کرده‌اند.

به گفته وی، بیشتر تماس‌ها در خصوص دسترسی به پزشک متخصص و برخی اقدامات درمانی بوده که طی پیگیری‌های انجام شده از ستاد هدایت و ارجاع بیماران در دانشگاه‌های علوم پزشکی، اغلب آنها برطرف و اقدامات تشخیصی و درمانی لازم انجام شده است.

میردهقان ضمن تقدیر از فعالیت شبانه‌روزی کارشناسان و مدیران سامانه ۱۹۰ اظهار کرد: ۷۵درصد تماس‌ها از هشت صبح تا هشت شب و مابقی از هشت شب تا هشت صبح بوده است. مدت مکالمات انجام شده ۱۴۷.۵ ساعت بوده و متوسط مدت انتظار تماس گیرندگان شش ثانیه و تکریم هموطنان سرلوحه خدمات ما بوده است.

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن تشکر از هموطنان گفت: هموطنانی که مشکلات آنها توسط کارشناسان ۱۹۰، ستاد وزارتخانه و دانشگاه مرتفع شده بود، طی ۱۰۴ تماس از پیگیری‌ها و رسیدگی‌ها تقدیر و تشکر کردند؛ البته آنچه که ما و همکاران‌مان انجام می‌دهیم وظیفه ماست و خدمتگزار مردم هستیم.

وی تاکید کرد: هموطنان برای طرح مشکلات یا پیشنهادات در خصوص خدمات اورژانس، بهداشتی، درمانی و دارویی در سراسر کشور می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس بگیرند.

نظرات (0 عدد)
  1. 1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. 2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
  3. 3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.