خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی - آنا

انتشار کتاب «دخانیات: مضرات، مدیریت ترک» از سوی عضو هیأت علمی واحد شبستر

پنج‌شنبه 16 آذر 1396 - 14:22
کتاب دخانیات شبستر

کتاب «دخانیات: مضرات، مدیریت ترک» از سوی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، توفیق مهدوی با بیان این­که مصرف دخانیات یک بیماری ذهنی است، گفت: «این باور غلط در بین آحاد مردم که ترک دخانیات را مساوی با یک جو اراده می‌­دانند باور غلط و اشتباهی است و این مساوی با آن است که 15 میلیون سیگاری کشور را که اکثرشان نیز در کار و زندگی افراد موفقی بوده و در شغل­‌های مختلف و حساسی مشغول به کار هستند را انسان­‌های ضعیف و بی­‌اراده بدانیم.»

مهدوی افزود: «افراد سیگاری بیمار و مبتلا به مصرفی هستند که برای نجات و رهایی از این بیماری ابتدا باید میل و هوس مصرف دخانیات(اعتیار ذهنی) از بین برود و تا این میل و هوس از بین نرود ترک دخانیات بسیار سخت و دشوار خواهد بود.»

وی با توجه به اینکه چهار عادت بد مصرف دخانیات، نوشیدن مشروبات الکلی، تغذیه غلط و عدم تحرک بدنی کافی می‌تواند انسان را تا 12 سال مسن ­تر نشان دهد، اظهار کرد: «هدف از تهیه کتاب ارائه مطالب و یافته‌­های جدید، ایجاد انگیزه و تأثیرگذاری در مخاطبان مصرف کننده دخانیات برای ترک این معضل خطرناک اجتماعی، بهداشتی است.»

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر اظهار کرد: «کتاب در چهار فصل به تاریخچه پیدایش دخانیات، مضرات دخانیات و ضرورت ترک، تعریف اعتیاد و مدیریت مصرف و نقش مهم ورزش، راه‌های مختلف ترک سیگار و دخانیات، روش­‌های پیشنهادی­ ترک و در نهایت روش پیشنهادی نهایی و بسیار مؤثر نویسنده تدوین شده است.»

کتاب «دخانیات: مضرات، مدیریت ترک» از سوی نشر هماذر در 1000 نسخه و 115 صفحه چاپ و با قمیت 60000 ریال روانه بازار شد.

توفیق مهدوی عضو هیأت علمی تمام وقت واحد شبستر در گروه تربیت بدنی و از نیروهای قدیمی واحد شبستر که اخیراً به افتخار بازنشستگی نائل آمده است، پیش از این نزدیک به 10 طرح پژوهشی در خصوص دخانیات و اثرات ورزشی انجام داده و کتاب حاضر ماحصل تجربیات چندین ساله وی است.

نظرات (0 عدد)
  1. 1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. 2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
  3. 3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.