خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی - آنا

یک مقام چینی:

زنگ خطر کشاورزی آمریکا به صدا درآمد

دوشنبه 22 مرداد 1397 - 01:34
بیوتکنولوژی در کشاورزی

یک مقام چینی گفت: احتمال دارد کشاورزان آمریکایی جایگاهی را که در طول 70 سال در بازار چین برای خود ایجاد کرده‌اند از دست بدهند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست چین نوشت: چین به راحتی می‌تواند محصولات کشاورزی وارداتی خود را به جای آمریکا از کشورهای دیگر وارد کند.

هان جون معاون وزیر کشاورزی چین در گفتگو با خبرگزاری شین‌هوا هشدار داد که کشاورزان آمریکایی ممکن است در نتیجه جنگ تجاری این کشور و آمریکا سهم خود را از بازار چین به طور دایم از دست بدهند.

وی گفت: بسیاری از کشورها مایل به همکاری با ما هستند و ظرفیت پر‌کردن جایگاه آمریکا در بازار چین را دارند. اگر کشورهای دیگر، خود را به‌عنوان تأمین کنندگان قابل اعتماد چین اثبات کنند، برای آمریکا فعالیت در بازار چین بسیار مشکل خواهد شد.

وی همچنین هشدار داد که ممکن است کشاورزان آمریکایی موقعیتی را که در طول 70 سال در بازار چین ایجاد کرده‌اند، از دست بدهند. آنها ممکن است حتی در صورت اجرای طرح بسته کمکی 12 میلیارد دلاری آمریکا برای کمک به کشاورزان، توان جبران خسارت‌های تعرفه‌های متقابل چین را نداشته باشند.

معاون وزیر کشاورزی چین اعلام کرد که چین از زمان آغاز جنگ تجاری این کشور با آمریکا بر روی 90 درصد کالاهای کشاورزی که از این کشور وارد می‌شود، تعرفه اعمال کرده است.

وی گفت: اعمال تعرفه‌های جدید موجب کاهش شدید صادرات محصولات کشاورزی آمریکا به چین خواهد شد. اما تأثیر این اقدام بر روی چین بسیار اندک خواهد بود، زیرا چین منابع وارداتی مختلفی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 414584
نظرات (1 عدد)
  1. 1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  2. 2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
  3. 3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
رسول
  • دوشنبه 22 مرداد 1397 - 14:36
  • 0
  • 0
چین بازار خوبیه برای محصولات کشاورزی ایران اگر سیاست گذاری صحیح بشه تو برنامه ریزی‌های کشت ما میتونیم با استفاده از مدیریت تولید و صادرات اقتصاد را تو بخش کشاورزی قوی کنیم و با این کار چندین صنعت دیگه هم در جریان صادرات به حرکت میفته. فقط ما باید بازار هدف را شناسایی کنیم .