خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی - آنا

کم خوابی

کاهش چشمگیر میزان خواب نوجوانان/ فضای مجازی عامل این مسئله جهانی است
پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 - 11:30

کاهش چشمگیر میزان خواب نوجوانان/ فضای مجازی عامل این مسئله جهانی است

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، تنها یک ساعت گشت و گذار در فضای مجازی موجب می‌شود تا الگوی خواب افراد به‌ هم بریزد و علت این مسئله جهانی و رو به گسترش تنها فضای مجازی است.

زیر بالش‌تان «سیر» بگذارید
یکشنبه 24 دی 1396 - 13:31

زیر بالش‌تان «سیر» بگذارید

گذاشتن یک حبه سیر زیر بالش، یک روش قدیمی و ساده برای داشتن خوابی عمیق و باکیفیت است. این شیوه بخصوص برای افرادی که از بیخوابی و بد خوابی رنج می برند فوق العاده است.

نشانه‌های جدی کمبود منیزیم
شنبه 23 دی 1396 - 11:12

نشانه‌های جدی کمبود منیزیم

بروز بیماری و مشکل‌های سلامتی در کنار مصرف دارو رعایت توصیه‌های پزشکی، اصلاح و بازنگری در رژیم غذایی روزانه دربهبود بیماری موثراست.

رابطه استرس و خواب
پنج‌شنبه 20 مهر 1396 - 14:50

رابطه استرس و خواب

اگر پس از یک روز سخت کاری نمی‌توانید هنگام به خواب رفتن آرامش داشته باشید، انتظار تجربه خواب با کیفیت بالا و خوب را نیز نداشته باشید.

تماشای زیاد «سریال» به کیفیت خواب لطمه می‌زند!
سه‌شنبه 31 مرداد 1396 - 11:00

تماشای زیاد «سریال» به کیفیت خواب لطمه می‌زند!

بررسی‌های جدید که در نشریه The Journal of Clinical Sleep Medicine منتشر شده ثابت می‌کند که تماشای چندین ساعته «سریال» می‌تواند بر کیفیت خواب تأثیر گذاشته و به‌تدریج زمینه ساز بی خوابی شود.

راهکارهایی برای داشتن خواب خوب
دوشنبه 30 مرداد 1396 - 16:51

راهکارهایی برای داشتن خواب خوب

شاید برای شما هم پیش آمده که در کودکی و زمان تحصیل همیشه با مادرتان برای خوابیدن و زود به رختخواب رفتن درگیر بودید. شنیدن این جمله که بچه باید شب زود و کافی بخوابد تا فردا سرحال باشد در سن کودکی حتما برای همه آزار دهنده است.

عواقب خطرناک خواب شبانه کمتر از 6 ساعت
دوشنبه 23 مرداد 1396 - 16:38

عواقب خطرناک خواب شبانه کمتر از 6 ساعت

محققان اروپایی دریافتند خواب شبانه کمتر از 6 ساعت به اندازه مصرف الکل به مغز آسیب می‌زند و موجب بروز اختلال شناختی حاد می‌شود.

دمر نخوابید دچار کمر درد می‌شوید
پنج‌شنبه 15 تیر 1396 - 13:41

رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیگنوز ایران عنوان کرد:

دمر نخوابید دچار کمر درد می‌شوید

رئیس انجمن طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیگنوز ایران بیان کرد: به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از کمر درد به پهلو یا پشت بخوابند و از قرار گرفتن در یک وضعیت برای مدت طولانی به شدت خودداری کنند.

تغییرات آب و هوایی عامل شب‌بیداری
دوشنبه 8 خرداد 1396 - 09:19

تغییرات آب و هوایی عامل شب‌بیداری

تحقیقات نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی به ویژه هنگام شب روی کیفیت خواب افراد اثر می‌گذارد.

مضرات بی خوابی بر ذهن و بدن
پنج‌شنبه 4 خرداد 1396 - 10:25

مضرات بی خوابی بر ذهن و بدن

اکثر افراد می دانند که بی خوابی و بدخوابی به شدت موجب کاهش انرژی می شود، اما بر سلامت شما هم به شیوه ای تاثیر می گذارد که ممکن است متوجه نشوید.

ریتم مغزی، دلیل اصلی فراموشی در هنگام خواب آلودگی
شنبه 26 فروردین 1396 - 08:53

ریتم مغزی، دلیل اصلی فراموشی در هنگام خواب آلودگی

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که چگونه کم‌خوابی بر فرآیند ثبت حافظه در مغز تاثیر می‌گذارد.

 چند راهکار موثر برای کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر
دوشنبه 12 مهر 1395 - 12:09

چند راهکار موثر برای کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر

مطالعات محققان نشان می دهد، رژیم غذایی حاوی چربی، قند و غذاهای فرآوری شده، به مرور زمان مغز را فرسوده می کند. مصرف قند به اندازه ای در کاهش حافظه و قابلیت تفکر موثر است که محققان آلزایمر را دیابت نوع 3 نامیده اند که مستقیما با نوع تغذیه مرتبط است.