دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1403 - 00:54

محمودی: مهم‌ترین فاکتور موفقیت تیم ملی والیبال عامل روانی است/ ملی‌پوشان گام نخست را برابر صربستان محکم بردارند

محمودی: مهم‌ترین فاکتور موفقیت تیم ملی والیبال عامل روانی است  ملی‌پوشان گام نخست را برابر صربستان محکم بردارند
ملی‌پوش سابق والیبال گفت: امیدوارم آمادگی تیم ملی در نخستین مسابقه برابر صربستان به اوج خود برسد و بچه‌های ما بتوانند با تمام فاکتور‌های خوب، گام نخست را محکم بردارند.
کد خبر : 911758

شهرام محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شرایط تیم ملی والیبال ایران در آستانه حضور در مسابقات لیگ ملت‌ها اظهار کرد: رقابت‌های امسال لیگ ملت‌ها مصادف با آخرین فرصت تیم ملی برای کسب سهمیه المپیک پاریس است. سال گذشته در تورنمنت‌های مختلفی که حضور پیدا کردیم، نتایج ضعیفی گرفتیم و باید از آخرین فرصت خود به بهترین شکل بهره ببریم. امیدوارم امسال شاهد بازی‌های به مراتب بهتری باشیم، چون کار خیلی سختی داریم و شانس ما برای صعود به المپیک خیلی کم است. واقعیتی است که همه می‌دانند، اما باید تا آخرین لحظه بجنگیم، ناامید نباشیم و اینکه رقبای مستقیم ما در رنکینگ فدراسیون جهانی شرایط بهتری دارند دلیلی بر ضعف ما نباشد.

وی ادامه داد: امیدوارم روند آماده‌سازی که برای ملی‌پوشان در نظر گرفته شده، آنها را به بالاترین سطح آمادگی برساند. نیاز داریم تا از بازی نخست در سطح خوبی از هماهنگی باشیم و بازی اول ما با صربستان سخت خواهد بود. حریفی که می‌خواهد سهمیه المپیک بگیرد. باید در تمامی بازی‌ها با صددرصد آمادگی بازی کنیم تا برنده از زمین خارج شویم. کار خیلی سخت است ولی باید با حداکثر توان و تجربه بازی کنیم. کمبود بازی‌های تدارکاتی تیم ملی را اذیت خواهد کرد، چون یک سری از بازیکنان اصلی تیم ملی به دلیل مصدومیت دعوت نشدند یا خط خوردند و برخی هم نیامدند. اینکه بازیکنان حاضر در اردوی برزیل بتوانند در سطح بالایی از هماهنگی باشند مسئله مهمی است. مسئله‌ای که اجرایی نشد و سرمربی جدید هم دیر به تیمش اضافه شد.

ملی‌پوش سابق والیبال خاطرنشان کرد:  حریفان ما از چند وقت پیش اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی خود را پشت سر گذاشته‌اند. باز هم امیدوارم حریفان مستقیم خود را در راه کسب سهمیه المپیک ببریم آنها امتیاز منفی بیشتری دارند ولی انصافاً خیلی کار دشواری داریم. الان مهم‌ترین فاکتور عامل روانی است. باید از نظر روانی بازیکنان به بالاترین سطح برسند. در این راه پائز به عنوان سرمربی تیم ملی تلاش خود را به همراه دیگر اعضای کادرفنی خواهند کرد. بحث بعدی هم آمادگی جسمانی ملی‌پوشان و هماهنگی درون تیمی است. امیدوارم این مولفه در روز اولین مسابقه ما در لیگ ملت‌ها به اوج خود برسد و بچه‌های ما بتوانند با تمام فاکتور‌های خوب، گام نخست را محکم بردارند و با انگیزه بالاتری خود را آماده دیدار‌های بعدی کنند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته