دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهار کتابخوانی| در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

تجربه رمان‌نویسی شبانه در آشپزخانه/ کتابخوانی سطح آگاهی زنان خانه‌دار را بالا می‌برد

تجربه رمان‌نویسی شبانه در آشپزخانه  کتابخوانی سطح آگاهی زنان خانه‌دار را بالا می‌برد
یک نویسنده کتاب با بیان اینکه کتابخوانی سطح آگاهی زنان خانه‌دار را بالا می‌برد، گفت: با وجود اینکه خانه‌دار هستم؛ اما سال‌هاست که کتاب می‌نویسم.
کد خبر : 911783

مهناز سیدجواد جواهری در حاشیه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا بیان کرد: از ۸ سالگی نویسندگی را شروع کردم. ابتدا برای کیهان بچه‌ها می‌نوشتم، اما از سال ۸۹ به صورت جدی رمان‌نویسی را آغاز کردم.

وی افزود: با وجود اینکه خانه دار و مادر پنج فرزند هستم تا به امروز نوشته ام، بدون اینکه حمایتی داشته باشم، کاغذ خریداری می‌کنم و تاکنون در انتشارات خودم ۴۸ کتاب چاپ کرده‌ام.

این نویسنده با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای دیده شدن کتاب‌هاست، عنوان کرد: تنها جایی که کتاب‌هایم را می‌فروشم به غیر از فروش در طول سال از انتشارات در محل نمایشگاه کتاب است.

جواهری با بیان اینکه در نمایشگاه حتی فرصتی پیش می‌آید که خواننده کتاب‌هایم را ببینم، اضافه کرد: اهل تهران هستم و بیشتر داستان هایم در تهران قدیم سپری می‌شود؛ اما در زمینه مذهبی و معرفی مفاخر شعر و ادب نیز کتاب نوشته ام.

وی افزود: زندگی حافظ و شهریار و پروین اعتصامی و از همه مهمتر زندگی حضرت محمد (ص) را در دو جلد با عنوان «ستاره درخشان احمد» را نوشتم.

این نویسنده معتقد است کتاب خواندن سطح آگاهی زنان خانه‌دار را بالاتر می‌برد و حتی برای خودشان و تربیت فرزندانشان می‌تواند مفید باشد. کتاب‌ها تنها منابعی است که می‌توانیم از تجربه دیگران استفاده کنیم.

وی افزود: اگر کسی دوست دارد نویسنده شود قویا توصیه می‌کند به هیچ عنوان نترسد و اگر کسی هم ذوقشان زد باز هم ادامه دهند.

جواهری با بیان اینکه در طول روز به دلیل مشغولیت کار‌های خانه کمتر فرصت نوشتن دارم، اضافه کرد: بیشتر شب‌ها وقتی بچه هایم خوابند و در آشپزخانه کتاب می‌نویسم.

وی در پاسخ به این سوال که چطور می‌نویسد تا خانواده نیز رضایت داشته و احساس نکنند به مسئولیت‌های خود بی توجه است، افزود: تلاش کردم کار‌های خانه و نوشتن کتاب را به شکل درستی در طول شبانه روز تقسیم بندی کنم تا به همدیگر آسیب نزنند.

لازم به یادآوری است، سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در محل مصلای تهران برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته