دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«عنکبوت‌های پراکنده» اف‌بی‌آی را گرفتار کردند

«عنکبوت‌های پراکنده» اف‌بی‌آی را گرفتار کردند
گروهی از هکر‌های تهاجمی که با حمله به سازمان‌های مهم باج‌گیری می‌کنند و بیشتر آنها ساکن کشور‌های غربی هستند، بخش سایبری پلیس فدرال آمریکا را به درد سر انداخته‌اند.
کد خبر : 911083

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، یک باند هکر‌های تهاجمی که به ده‌ها سازمان آمریکایی نفوذ کرده و سیستم‌های مهم شرکتی را قفل می‌کند، پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را به دردسر جدی انداخته است.

یکی از مقامات ارشد اف بی آی در این باره گفت: اعضای باند تبهکار این هکر تهاجمی به نام «عنکبوت‌های پراکنده» (Scattered Spiders) عمدتاً در آمریکا و کشور‌های غربی مستقر هستند و پس از قفل کردن سیستم‌های شرکتی از آنها باج‌های هنگفت طلب می‌کنند.

هکر‌های مورد اشاره تاکنون بسیاری از شرکت‌ها از بهداشتی و مخابراتی گرفته تا خدمات مالی را هک کرده‌اند و سازمان‌های مجری قانون را برای خنثی‌سازی این حملات تحت فشار قرار داده‌اند.

برت لدرمن (Brett Leatherman)، معاون سایبری رئیس اف‌بی‌آی گفت: این گروه متشکل از یک اتحاد نادر از هکر‌ها در کشور‌های غربی با مجرمان سایبری‌کهنه کار از شرق اروپا است. این اتفاق از این نظر نادر است که خیلی کم پیش می‌آید که هکر‌ها در محدوده‌های جغرافیایی دور از هم با یکدیگر همکاری کنند.

محققان امنیتی، ردیابی هکر‌های «عنکبوت‌های پراکنده» را از سال ۲۰۲۲ شروع کرده‌اند و می‌گویند این گروه بسیار تهاجمی‌تر از سایر باند‌های جرایم سایبری است و به خصوص در ربودن هویت کارکنان بخش پشتیبانی فناوری اطلاعات و نفوذ به شبکه‌های شرکت‌ها بسیار ماهرانه عمل می‌کند.

شرکت سیزرز (Caesars) که یکی از غول‌های صنعت هتلداری و سرگرمی است برای آزاد کردن سیستم‌های خود از دست هکر‌های «عنکبوت‌های پراکنده» تا کنون حدود ۱۵ میلیون دلار پرداخت کرده است. این هکر‌ها در برخی از چت‌های اینترنتی با قربانیان خود آنها را به خشونت فیزیکی نیز تهدید کرده‌اند.

ارسال نظر
هلدینگ شایسته