آغاز سیاستگذاری و برنامهریزی در حوزه اسکان غیررسمی در ایران به دهه ۸۰ شمسی بازمیگردد و تا پیش از این تجربه مواجهه بهصورت موردی و بیشتر از نوع تخریب و حذف بوده است.
خانواده بهعنوان یک سیستم کامل و منسجم مطرح است که هرگونه تهدیدی به یکی از اعضا، برای کل سیستم تهدید بهشمار میرود. حضور خانواده باعث بهبود مراقبت از خود و رویارویی با مشکلات ناشی از بیماری در بیمار میشود.
رئیس همایش انسان و رایانه گفت: موضوع تعامل انسان و رایانه بیش از سه دهه است که در دنیا شکل گرفته است اما در ایران به صورت محدود مورد توجه قرار گرفته است. امیدواریم این همایش سرآغاز مطالعات بیشتری در حوزه تعامل انسان و رایانه در کشور باشد.
نشست تخصصی با موضوع «بازیهای ایرانی اسلامی» با حضور حجت الاسلام محمود عبدالهی عضو هیئت موسس مرکز دانش بازیهای رایانهای، رویا صدیقی پژوهشگر بازیهای رایانهای، ریحانه رفیع زاده و نسترن زنجانی دبیر نشست برگزار شد.
بهسازی نیروی انسانی، خودپنداره و آشنایی با ویژگیهای درونی خود بر کاهش فشارهای روانی محیط کار اثرگذارند و توانایی کاهش استرس را برای کارکنان فراهم کند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه «موردکاوی» محل تجلی و تجمیع علم و هنر در مدیریت است، گفت: تجربهنگاری میتواند یکی از بهترین روشها برای اعتمادسازی و ایجاد سرمایه اجتماعی باشد.
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس، از تهیه، تدوین و انتشار کتاب اولویتهای پیشنهادی مرکز پژوهشها برای مجلس دوازدهم در این مرکز خبر داد و عنوان کرد: برای ارتقای کیفیت حکمرانی، نیازمند مبارزه نظاممند با فساد هستیم.
دومین نشست از سلسله نشستهای «علوم انسانی و مسائل جامعه ایرانی» به همت مؤسسه حامی علوم انسانی، فرهنگسرای اندیشه و خانه اندیشهورزان برگزار شد. عنوان این نشست، «علوم اجتماعی آکادمیک برای فهم جامعه ایرانی چه کرده است؟» بود که در ۷ خرداد ۱۴۰۳، در تالار گفتوگوی فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
گزارش حاضر، ساختار مالی ۳۰ تشکل شناختهشده دنیا در ۶ کشور فرانسه، ترکیه، آلمان، آمریکا، ژاپن و ایران را که در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل «اکوسوک» حائز مقام مشورتی هستند، بررسی کرده است.
در جمهوری خلق چین سه مدل نظارتی به نامهای پینگ یی، ژیفا جیانچا و اوراق نظارت قانون وجود دارد. علاوه بر این، نظارت عمودی-افقی به شکل کمربند آویز توسط کمیسیون نظارت ملی و شعب محلی آن انجام میگیرد.
امروز جامعهشناسی بهنوعی کالایی مصرفی بدل شده است که گروهی از مردم و مسئولان آن را ابتیاع و مصرف میکنند؛ زیرا مسلح شدن آنان به برخی مفاهیم و ایدههای بازاری و سطحی علوم اجتماعی، هم موجد اعتمادبهنفس است و هم پرستیژ اجتماعی میآورد.