در گفتوگوی تفصیلی با آنا تشریح شد؛
فبک
فلسفه برای کودک ۲۱؛
توماس هابز و «قدرت اراده»
به عقیده هابز، اراده ما از خواستهها و آنچه ما را خوشحال می کند به وجود میآید. اگر واقعاً چیزی را میخواهیم، برای به دست آوردن آن سخت تلاش میکنیم.
فلسفه برای کودک 20؛
ویتگنشتاین و درک احساسات
فیلسوفی عاقلی به نام ویتگنشتاین میگفت گاهی اوقات تشخیص اینکه چه احساسی در درون خود داریم ممکن است سخت باشد. درک احساساتمان مانند حل یک معما است و شاید کمی زمان و تلاش بطلبد.
فلسفه برای کودک ۱۹؛
ملاصدرا و محبت کردن
ملاصدرا معتقد بود با محبت کردن به یکدیگر جهان جای بهتری خواهد شد.
فلسفه برای کودک ۱۸؛
مارتین لوتر کینگ و خشونت
کینگ فکر میکرد خشونت مسائل را واقعاً حل نمیکند و میتواند مردم را غمگین و وحشتزده کند.
فلسفه برای کودک ۱۷؛
استوارت میل و شادی
جان استوارت میل معتقد بود که ما باید از اوقات فراغت خود عاقلانه استفاده کنیم و خود را برای رشد و تبدیل شدن به آدمی بهتر به چالش بکشیم.
فلسفه برای کودک ۱۶؛
رنه دکارت و شک کردن
دکارت فکر میکرد شاید همه چیز فقط یک رویا باشد. این مسئله باعث شد نسبت به چیزهایی که میدید، شک و تردید به دلش راه دهد.
فلسفه برای کودک ۱۵؛
دیوید هیوم و دانستهها
هیوم میگفت که اطمینان از تمام مسائل همیشه قطعی نیست زیرا باورهای ما میتواند با یادگیری چیزهای جدید تغییر کند.
فلسفه برای کودک ۱۴؛
زنون و حرکت
دیدن حرکت آسان است اما درک آن دشوار. براساس آرای زنون همیشه نیمی از راه باقی مانده است!
فلسفه برای کودک ۱۳؛
جان لاک و تجربه
لاک فکر میکرد که همه ما انسانیم اما تجربیاتی که داریم باعث تفاوت بین ما و اطرافیانمان میشود.
فلسفه برای کودک ۱۲؛
دموکریتوس؛ شانس یا انتخاب مسئله این است!
دموکریتوس اولین کسی بود که مدعی شد همه چیز در جهان از قطعات ریز و غیرقابل رؤیتی به نام اتم ساخته شده است.
این تصویر مربوط به چیست؟
آشنایی با مفاهیم اقتصاد دانشبنیان (۳۴)