دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دبیرعلمی دهمین کنگره انجمن علمی علوم صوتی:

عدم وجود واحد درسی علوم صوتی در دانشگاه‌های کشور

عدم وجود واحد درسی علوم صوتی در دانشگاه‌های کشور
دبیرعلمی دهمین کنگره انجمن علمی علوم صوتی گفت: در حال حاضر رشته‌ای به‌نام «علوم صوتیات»، به‌عنوان یک واحد درسی، دانشگاه‌های کشور نداریم.
کد خبر : 911515

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آئین افتتاحیه دهمین کنگره انجمن علوم صوتی ایران، چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه باحضور مدیران و مسئولان ارشد کشوری و لشکری در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد.

در بخش دوم این آئین افتتاحیه مهدی رمضانی‌زاده، دبیر علمی دهمین کنگره علوم صوتی ایران گزارشی از عملکرد انجمن علوم صوتی ارائه کرد ‌و گفت: در بعد نرم افزار و سخت‌افزار در علوم صوتیات پیشرفت‌های بسیاری داشتیم.

رمضانی‌زاده ادامه داد: در حال حاضر رشته‌ای به‌نام «علوم صوتیات» در دانشگاه های کشور نداریم. 

وی درباره برنامه‌ها و رویدادهای دهمین کنگره علوم صوتیات گفت: در کارگاه‌های امیدافزایی برای پیوند هرچه بیشتر میان نخبگان، صنعت و بخش نظامی کشور تلاش کرده‌ایم تا این پیوند حاصل شود.

دبیرعلمی دهمین کنگره انجمن علوم صوتی ایران ادامه داد: رویداد گفتمان پیشرفت، با حضور شرکت های دانش‌بنیان، فعالان بخش فناوری و آکادمیک صنعت هوایی و علوم صوتی کشور در این کنگره برگزار خواهد شد.

رمضانی‌زاده، به جامعه هدف انجمن علوم صوتی ایران اشاره کرد و‌گفت: از ابتدا دانشجویان و فعالان حوزه صوتیات از جمله هوافضا، مهندسی، ریاضیات و زیست صوتیات بوده مخاطبان اصلی انجمن علوم صوتی ایران بوده‌اند.

وی به دیگر رویدادهای مهم که قرار است در دهمین کنگره انجمن علوم صوت ایران برگزار شود، اشاره کرد و گفت: سه رویداد مهم دانش‌آموزی را برای دانش آموزان کشور درنظر گرفته‌ایم. همچنین چند رویداد کلان‌پروژه و کلان‌روند را برای بخش فناورانه دستاوردهای علوم صوتی در نظر داریم.

رمضانی‌زاده ادامه داد: ۲۱ دانشگاه سطح یک کشور در این کنگره مشارکت علمی داشته‌اند. همچنین ۴۷ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، داوری مقالات این کنگره را به عهده داشته‌اند.

وی در ادامه گفت: کارگاه درآمدی بر علم اصطلاح‌شناسی و‌ واژه‌گزینی تخصصی در علوم صوتی نیز  توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناپری آنا،مجموعه نشست‌های مشترک با نخبگان، دانشگاهیان و شرکت‌های فعال در حوزه علوم صوتیات و همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه حوزه علوم صوتی، قرار است در دو روز برگزاری دهمین کنگره انجمن علوم صوتی ایران در دانشکده علوم و فنون هوایی شهید ستاری، برپا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته