دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایرانداک از سامانه انتشارات دانشگاهی (ساد) رونمایی کرد

ایرانداک از سامانه انتشارات دانشگاهی (ساد) رونمایی کرد
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با حضور انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، از سامانه انتشارات دانشگاهی (ساد) در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی کرد.
کد خبر : 911619

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سامانه انتشارات دانشگاهی (ساد)، سامانه‌ای دانشگاهی است که با هدف دسترسی قانونی به نسخه الکترونیکی کتاب‌های دانشگاهی و به منظور کمک به یک‏پارچه‌سازی منابع علمی دانشگاهی طراحی شده است. این سامانه قابلیت پشتیبانی انواع منابع الکترونیکی را با خود به همراه دارد. همچنین حرکت به سمت ایجاد و آرشیو منابع اطلاعاتی و دانشی الکترونیک و ارائه خدمات علمی به کاربران در بستر الکترونیک را آغاز کرده است.

سامانه نشر دانشگاهی ساد به عنوان مرکز اطلاعات مدارک علمی ایران و راه‌کار مناسبی برای سهولت و عمق دسترسی به انواع منابع علمی دانشگاهی ازجمله کتاب‌ها شناخته می‌شود.

در واقع، این سامانه بستری برای خرید برخط، دریافت یا مشاهده کتاب‌ها و دیگر منابع الکترونیکی است. در این سامانه، کاربران قادر خواهند بود از طریق محیط وب، بسته به سطح دسترسی خود (خواننده، دانشگاه، ناشر، اساتید، نویسنده)، منابع الکترونیکی موردنظر را جست‌وجو و مطالعه کرده و در صورت نیاز به خرید منابع چاپی، نسبت به ثبت سفارش/ درخواست و تحویل آنها اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته