دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
طهرانچی در پیام روز جهانی «ارتباطات و روابط عمومی» مطرح کرد؛

اثربخشی بی‌بدیل روابط‌عمومی در مسیر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد

اثربخشی بی‌بدیل روابط‌عمومی در مسیر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی روز جهانی «ارتباطات و روابط عمومی» را تبریک گفت و تأکید کرد: با توجه به مأموریت‌های این دانشگاه که از طریق سند تحول و تعالی ترسیم شده است، فعالیت و اثربخشی روابط‌عمومی‌ها در این مسیر بی‌بدیل خواهد بود.
کد خبر : 911672
 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی 27 اردیبهشت، روز جهانی «ارتباطات و روابط عمومی» که بیانگر تلفیق خلاقیت، علم و هنر است را به همه فعالان این عرصه در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

متن پیام دکتر طهرانچی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبرخاتم (ص) و اهل بیت ‏کرامش ‏که چراغ راه بشریت‌اند

27 اردیبهشت، روز جهانی «ارتباطات و روابط عمومی» که بیانگر تلفیق خلاقیت، علم و هنر است را به همه فعالان این عرصه در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می‏‌گویم.

بشر از زمانی که توانست زندگی جمعی را تجربه و به شناخت و آگاهی نسبت به محیط پیرامون دست پیدا کند و ارتباط را به عنوان یکی از مؤلفه های رشد خود قرار دهد، به تحول بنیادین رسید؛ به طوری که دنیای پیش رو محصول ارتباطات گسترده از راه‌های مختلف است. از این جهت اهمیت ارتباطات به طور عام و جایگاه روابط عمومی در ساختار نهادها و سازمان‌ها تعریف شد تا این ارتباط جمعی به طور تخصصی بین بخش‌های مختلف جامعه حفظ شود.

از آنجا که در دنیای امروز ارتباطات و روابط عمومی یک حوزه تخصصی و علمی شناخته می شود، دیگر به عنوان حوزه تشریفاتی به آن نگاه نمی‌شود، بلکه روابط عمومی یک حوزه کاملاً حرفه‌ای، مشورتی و مدیریتی در ساختارهای اداری و نهادی معنا شده و در این بستر تلاش می‌شود، تفاهم و تعامل درون سازمانی و ارتباطات با مخاطبان و افکار عمومی را در راستای منافع دوجانبه حفظ کند. از این منظر تقویت جایگاه روابط عمومی برای تمامی سیستم‌های اداری، دولتی و خصوصی حائز اهمیت است.

به بیان دیگر؛ اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که قدرت شبکه‌ای حرف اول را می‌زند و در حوزه ارتباطات اجتماعی نیز  جزئی از این شبکه اجتماعی محسوب می‌شویم. اکنون شبکه‌های اجتماعی ارزشمند شده‌ا‌ند و دانشگاه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، به واقع دانشگاه به خودی خود دارای عناصر تشکیل‌دهنده این شبکه اجتماعی در جامعه است.

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد علمی و اجتماعی که دارای خانواده‌ای متشکل از استادان، کارکنان و دانشجویان در سراسر کشور است، می‏‌تواند به عنوان الگویی از قدرت شبکه‌‏ای شناخته شود و اگر به قدرت شبکه‌ای دانشگاه واقف باشیم، می‌توانیم در آینده موفق باشیم.

با توجه به مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق سند تحول و تعالی ترسیم شده، فعالیت و اثربخشی روابط عمومی دانشگاه در این مسیر بی‌بدیل خواهد بود؛ به طوری که هر یک از نهادها ازجمله دانشگاه باید متناسب با نیازها و شناخت ضرورت‌های جامعه و مخاطبان خود به صورت شبکه‌ای متوازن و هماهنگ عمل کنند و روابط عمومی به عنوان عنصری تأثیرگذار در شبکه‌سازی دانشگاه، نقش مهمی ایفا می‌کند.

 مسلماً همکاران روابط عمومی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی مأموریتی محوری در این زمینه برعهده دارند که شفاف‏سازی و اطلاع‌رسانی مناسب از دستاوردهای علمی و پژوهشی، فعالیت‌های اجتماعی و فناورانه، آگاهی‌بخشی به مخاطبان اصلی دانشگاه و تقویت ارتباط درون و برون سازمانی و توسعه ارتباط شبکه‌ای را مدنظر قرار دهند. جا دارد از زحمات خستگی‌ناپذیر، دلسوزانه و بی‌وقفه این عزیزان تشکر و قدردانی کنم. امیدوارم با تقویت جایگاه و توجه جدی به نقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی، رسالت خطیر اطلاع‌رسانی شفاف و ارتباط مستمر درون‌سازمانی و فراسازمانی به بهترین شکل ممکن پیش رود.

برای همکاران گرامی روابط عمومی، آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون در انجام مأموریت‌های محوله را از خداوند منان مسئلت دارم.

محمدمهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته