دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برداشت اشتباه یک هنرمند از صحبت‌های سخنگوی وزارت آموزش و پرورش

فرهادی: هیچ یک از اتباع خارجی مجوز ورود به مدارس ایران را به عنوان «معلم» ندارند

فرهادی: هیچ یک از اتباع خارجی مجوز ورود به مدارس ایران را به عنوان «معلم» ندارند
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش برداشت اشتباه یک هنرمند از صحبت‌های وی درباره تدریس جهادی افغانستانی‌ها را تکذیب کرد.
کد خبر : 911803

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در واکنش به برداشت اشتباه یکی از هنرمندان کشورمان به سخنان ایشان در یک نشست خبری اظهار کرد: یکی از هنرمندان خوب کشورمان از سخنان بنده درباره تدریس جهادی مهاجران افغان برداشت اشتباهی داشتند. آنچه ایشان در صفحه شخصی‌شان عنوان کرده را بنده تکذیب می‌کنم و احتمالا سو برداشت از صحبت‌های بنده بوده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران سال‌های سال است بدون کمک کشور افغانستان و هیچکدام از نهاد‌های بین‌المللی صرفا جهت جلوگیری از بازماندگی از تحصیل مهاجران و از روی دلسوزی و مهربانی این نظام، فضا، تجهیزات و معلمان خوب کشورمان را برای آموزش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان افغانستانی نیز فراهم کرده است و در کلاس‌های درس خودمان کنار دانش‌آموزان ایرانی نشسته‌اند و تحصیل می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: من در آن جلسه عنوان کردم چنانچه بی‌سوادی در بین اتباع افغانستانی وجود داشته باشد، باسوادان افغانستانی می‌توانند به صورت جهادی، تاکید می‌کنم به صورت «تدریس جهادی» به آنها آموزش دهند. این کار برای باسواد شدن آنهاست و به هیچ وجه اتباع افغانستانی به عنوان معلم در مدارس کشورمان جذب نشده‌اند و نخواهند شد.

وی تاکید کرد: جذب و استخدام معلمان صرفا از طریق آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان و صرفا از بین اتباع ایرانی جذب وزارت آموزش و پرورش خواهند شد و اجازه ورود به مدارس را به دست خواهند آورد و ما اصلا معلم افغانستانی نداریم. هم‌اکنون همین معلمان ایرانی، تعداد بسیار زیادی از دانش‌آموزان افغانستانی را در مدارس جمهوری اسلامی ایران تحت پوشش دارند.

فرهادی در ادامه گفت: آنچه که این هنرمند عنوان کرده‌اند برداشت شخصی‌شان از صحبت‌های بنده بوده است. ما صرفا توصیه کرده‌ایم که از بین خود افغانستانی‌ها افرادی که توانایی لازم را داشته باشند می‌توانند به صورت جهادی به دانش‌آموزان افغانستانی در خارج از مدرسه نیز تدریس کنند و برای مبارزه با بی‌سوادی هموطنان خود تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته