دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1403 - 10:56

دانشگاه «گرانادا» اسپانیا روابط با اسرائیل را تعلیق کرد

دانشگاه «گرانادا» اسپانیا روابط با اسرائیل را تعلیق کرد
هیئت امنای دانشگاه «گرانادا» در اسپانیا به قطع روابط با رژیم صهیونیستی رای داد.
کد خبر : 911923

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «دانشگاه گرانادا» (UGR) اسپانیا با تأکید بر «تعهد قاطع» خود به صلح و صیانت از حقوق بشر، از پایان هر گونه همکاری علمی، فنی و جابجایی دانشجویان و اساتید با دانشگاه‌ها و موسسه‌های رژیم صهیونیستی خبر داد.

توافق بر سر قطع رابطه با مراکز رژیم صهیونیستی، دیروز جمعه در جلسه فوق‌العاده شورای هیئت مدیره دانشگاه گرانادا تصویب و لازم‌الاجرا شد و این دانشگاه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که به همکاری خود با رژیم اسرائیل پایان داده است.

به این ترتیب، دانشگاه گرانادا با تعلیق روابط با مراکز اسرائیلی، با هدف پایان دادن به کشتار مردم فلسطین و تا زمان توقف عملیات نظامی یا دست‌کم محکومیت قاطعانه نقض حقوق بشر توسط دانشگاه‌ها و موسسه‌های این رژیم موافقت کرد.

به طور خاص، دانشگاه گرانادا جابجایی و انتقال دانشجویان، کارکنان آموزشی و پژوهشی، کارکنان بخش‌های فنی، مدیریتی، اداری و خدماتی با دانشگاه‌های اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده است.

همچنین، هیئت مدیره دانشگاه گرانادا تقویت روابط با دانشگاه‌های فلسطینی و همکاری با سازمان‌های غیردولتی به منظور کمک و میزبانی از دانشجویان، محققان و اساتید فلسطینی را تصویب کرد.

در کنار مادرید، پایتخت اسپانیا، که شاهد بزرگ‌ترین تجمع دانشجویان معترض به اقدامات رژیم صهیونیستی است، اردو زدن دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های این کشور به حدود ۲۰ شهر گسترش یافته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته