دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط چین؛

سفر‌های گردشگری فضایی راه‌اندازی می‌شود

سفر‌های گردشگری فضایی راه‌اندازی می‌شود
یک شرکت دولتی چینی تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۸ پرواز‌های گردشگری فضایی را راه اندازی کند.
کد خبر : 912050

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌ای‌ان، رسانه‌های دولتی چین گزارش دادند، شرکت فضایی تجاری این کشور به نام «سی ای اس اسپیس» (CAS Space) اعلام کرده که وسیله نقلیه گردشگری فضایی این شرکت برای نخستین‌بار در سال ۲۰۲۷ پرواز می‌کند و در سال ۲۰۲۸ خود را به لبه فضا می‌رساند.

این اعلامیه تنها چند روز پس از آن منتشر شد که شرکت بلواوریجین اعلام کرد موشک نیو شپرد این شرکت که هر دوی محموله و انسان را در سفر‌های کوتاه به لبه فضا می‌رساند، پرواز‌های خود را از روز یکشنبه از سر می‌گیرد و بدین ترتیب توقف دوساله ماموریت‌های گردشگری فضایی این شرکت به پایان می‌رسد.

شرکت دولتی چینی اعلام کرده، وسیله نقلیه آن شامل یک کابین توریستی است که دارای چهار پنجره پانوراما است و می‌تواند هفت مسافر را در هر پرواز جابه جا کند. این شرکت قصد دارد هر ۱۰۰ ساعت یک بار با ده وسیله نقلیه در دسترس گردشگران را به صورت شیفتی به لبه فضا ببرد.

به گفته رسانه‌های دولتی، بلیط‌ها برای هر نفر ۲ تا ۳ میلیون یوان (۴۱۵ هزار دلار) در هر سفر هزینه دارد؛ این شرکت مستقر در گوانگژو در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده و دومین سهامدار بزرگ آن، بزرگترین موسسه تحقیقاتی دولتی چین، آکادمی علوم چین است.

برنامه اکتشاف فضایی چین در تلاش است تا همسو با ایالات متحده پیش رود و نخستین کشوری باشد که پس از پرتاب ماموریت چانگ‌ای‌۶ نمونه‌هایی را از سمت دور ماه بازمی‌گرداند.

سفر‌های گردشگری فضایی، علاوه بر تمام تجربه‌های بی‌نظیر، امکان مشاهده زمین از دور و تجربه‌ی قرارگیری در گرانش صفر را برای مسافران فراهم می‌کند.

با انجام پرواز‌های گردشگری فضایی، این شرکت امیدوار است تا یک منبع عایدات جدید برای خود ایجاد کند و همچنین توسعه فناوری‌های فضایی و فنی جدید را ترویج دهد. 

از آنجایی که شدکت مذکور یک شرکت دولتی چینی است، انتظار می‌رود که این فعالیت‌ها تحت نظارت دولت چین انجام شود و با رعایت تمامی استاندارد‌ها و مقررات بین‌المللی صورت بگیرد. این موضوع نشان‌دهنده‌ی آمادگی و تمایل چین برای ورود به عرصه گردشگری فضایی و ایجاد فرصت‌های جدید در این حوزه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته