دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونق «برندهای ملی» مانع قاچاق کالای مشابه ساخت داخل می شود

رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اقتصادی ایران، قاچاق یک کالا یا ورود کالاهای دارای مشابه ساخت داخل است، اما اقتصاد ایران از این نکته غافل است که اگر کالایی با برند معبر ایرانی در معرض عرضه قرار بگیرد، میل‌وعلاقه مصرف‌کننده در بازار داخل به جنس قاچاق کمرنگ می‌شود.
کد خبر : 181540

افشین کلاهی رئیس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا درباره ایجاد اشتغال پایدار در کنار ارزش آفرینی برای یک کالا گفت: تولید نیازمند دانش، تکنولوژی، مواد اولیه، بازاریابی، سیستم حمل‌ونقل و شبکه فروش مناسب برای خلق یک کالاست بنابراین زمانی که تمامی این فاکتورها توسط یک تولیدکننده‌ رعایت می‌شود،‌ نشانگر آن است که بنگاه‌دار برنامه‌ریزی تولیدی خود را بر محور آینده‌نگری، توسعه و ثروت‌آفرینی تنظیم کرده است.


وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اقتصادی ایران، قاچاق یک کالا یا ورود کالاهای دارای مشابه ساخت داخل است، اما اقتصاد ایران از این نکته غافل است که اگر کالایی با برند معتبر ایرانی در معرض عرضه قرار بگیرد، میل‌وعلاقه مصرف‌کننده در بازار داخل به جنس قاچاق کمرنگ می‌شود.


عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران درخصوص وظایف حاکمیت نیز اشاره داشت و افزود: دولت به عنوان مجری نظام، باید وظایف خود را بر اساس قانون به نفع محیط کسب‌وکار پیگیری کند زیرا دولتمردان می دانند که رونق کسب‌و‌کار و اشتغال در گرو تسهیل شرایط تولیدی است.


کلاهی به تعبیر «اکوسیستم کارآفرینی» اشاره کرد و گفت: بازار رقابتی، تامین سرمایه و مدیریت، محیط مناسب حقوقی و مالکیت معنوی، محیط مناسب کسب‌وکار، آموزش برپایه مهارت، تبلیغ بر فرهنگی که تولید ثروت را ارزش بشمارد را از مهم‌ترین مولفه‌های ایجاد محیط کسب‌وکار توسط دولت دانست.


این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه وظیفه اصلی بهبود اکوسیستم کارآفرینی بر دوش دولت است، تصریح کرد: اتاق‌های بازرگانی،‌اصناف و تعاون نیز همانند بال‌های اقتصادی دولت باید در راستای بهبود شرایط محیط کسب و کار گام بردارند.


کلاهی در پایان خاطرنشان کرد: در ایران متاسفانه فرهنگ ارزش موفقیت در حوزه اقتصادی جا نیفتاده است و در حوزه‌های دیگر مانند هنری و ارزشی وضعیت اندکی بهتر است؛ ایجاد برند شخصی از افراد با تبلیغات مثبت برای آن‌ها و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها بسیار می‌تواند در تصویرسازی مثبت از فعالان اقتصادی و ارزشی شدن ثروت‌آفرینی تأثیر‌گذار باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته