دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1397 - 16:51
در دانشگاه آزاد نور رخ داد؛

رونمایی از دستگاه فرآوری کود مایع ارگانیک

دستگاه فرآوری کود مایع ارگانیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور رونمایی شد.
کد خبر : 344721
photo_۲۰۱۸-۱۲-۱۱_۱۵-۳۲-۰۲.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نور، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نور ظهر امروز در مراسم رونمایی از دستگاه فرآوری کود مایع ارگانیک که به مناسبت هفته پژوهش و فن‌آوری در دانشگاه آزاد نور برگزار شد، گفت: از آنجایی که سلامتی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیستی بشریت است از این رو محققان به دنبال خلق ابزار و محصولاتی هستند که سلامتی انسان‌ها را تضمین کند.


محمد احمدی افزود: یکی از چالش‌های زیست‌محیطی مصرف کودها و سموم آفت‌کش کشاورزی است که در این راستا گروه مهندسی صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور با همکاری دانشجویان شراره مهاجری دانشجوی مقطع دکتری و بهزاد اسپیدکار دانشجوی دوره کارشناسی ارشد  و با راهنمایی فاطمه هرسج اقدام به ساخت دستگاه فرآوری کود مایع ارگانیک که به‌عنوان کود و  آفت‌کش کارایی دارد، کرده است.


وی ادامه داد: این دستگاه با خوراک‌دهی توسط مواد آلی و ارگانیک با فرمول ساخت متناسب با هر محصول توانایی این را دارد که جایگزین کودها و سموم شیمیایی شود. لازم به ذکر است که فرآوری کودهای متناسب با هر محصول و فرمول ساخت آن‌ها در دست تحقیق و بررسی است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نور، هدف آتی این واحد دانشگاهی را ارتقا کیفیت آموزشی و پژوهشی به‌منظور تحقق دانشگاه کارآمد بیان کرد و افزود: با فعال کردن دفتر ارتباط با صنعت در این واحد دانشگاهی در نظر داریم رسالت خود را در قالب تولید و ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای خدمت به جامعه و صنعت در شهرستان ایفا کنیم.


انتهای پیام/4120/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته