دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1399 - 12:05
آنا بررسی می‌کند؛

مبارزه با کرونا به سطح محلات رسید/ جزئیاتی از طرح کرونایی شهید قاسم سلیمانی

با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، طرح مقابله با کرونا که به نام شهید قاسم سلیمانی نامگذاری شده است، به منظور قطع زنجیره شیوع این بیماری برگزار می‌شود.
کد خبر : 546209
IMG_1816.JPG

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور و به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری و همچنین  پیرو فرمایش مقام معظم رهبری و در راستای گسترش و تحقق طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در یازدهم آبان‌‌‌ماه سال جاری، تفاهم‌‌نامه‌‌ای میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت با هدف بیماریابی سریع‌‌تر، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی به شیوه محله‌‌محور و خانواده‌‌محور و با استفاده از ظرفیت نظام شبکه بهداشتی و درمانی کشور و ظرفیت بسیج محلات و مساجد امضا شد و بلافاصله پس از امضا این طرح مقرر شد طرح شهید قاسم سلیمانی اجرا شود.


اصول اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی


اصول اجرای این طرح مبتنی بر مشارکت بسیج و مردم، محله‌‌محور و خانواده‌‌محور بودن، ارائه فعال خدمات و مراقبت‌‌ها، جلب مشارکت بین‌‌بخشی و بهره‌‌گیری از ظرفیت هر خانه یک پایگاه سلامت است.


ارائه مراقبت‌‌ها و خدمات ضروری بهداشتی به صورت حضوری و غیرحضوری، شناسایی زودهنگام کووید19 و افراد در معرض تماس نزدیک در خانه یا محل کار، قرنطینه خانگی یا غیرخانگی و مراقبت از گروه‌‌های در معرض خطر و ارتقای کیفی مراقبت‌‌ها از بیماران بستری و سرپایی از جمله سیاست‌‌هایی است که در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی دنبال می‌‌شود.


هلال احمر نیروی انسانی و تجهیزاتش را در اختیار قرارگاه قرار داد


 بلافاصله پیرحسین کولیوند از سوی سعید نمکی وزیر بهداشت  به‌عنوان رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا منصوب شد و در مورد جزئیات این طرح گفت:  مقرر شد تا هلال احمر تمام ظرفیت‌های نقاهتگاهی اعم از مهمانسراهای هلال و اردوهایشان را در اختیار این طرح قرار دهند و حتی منابع انسانی این نهاد را هم برای این طرح به قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونا بدهند.


رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: رئیس جمعیت هلال احمر لیست و پیش‌نویس اولیه اجرای طرح را آماده کرده و به تمام مدیرهای هلال احمر در سراسر استان‌ها ابلاغ کردند و همکاری‌شان با این قرارگاه‌ها آماده شد.


وزارت ورزش ورزشگاه‌ها و اقامتگاه‌های سراسر کشور را به قرارگاه معرفی‌کرد


کولیوند گفت: در جلسه‌ای که با وزیر ورزش و جوانان داشتیم قرار شد این وزارتخانه همانطور که همیشه در حوادث و بلایا پیشتاز بوده این بار هم پای کار بیاید و تمام سالن‌های ورزشی را که امکان تبدیل شدن به نقاهتگاه  دارد، در اختیار قرارگاه قرار دهد.


رئیس قرارگاه پشتیبانی طرح آموزش، بیماریابی و جداسازی مدیریت کرونای  طرح حاج قاسم سلیمانی  افزود: جناب سلطانی فر اعلام کردند که در سطح استان‌ها خوابگاه‌هایی دارند که از این خوابگاه‌ها هم می‌توان به عنوان نقاهتگاه و ایزولاسیون استفاده کرد که دستور همکاری استان‌ها با قرارگاه هم صادر شده است.


حفظ شأن مردم در اجرای این طرح اولویت اصلی ما است


وی تأکید کرد: البته ما در فاز اول اجرای برنامه‌ها به شدت بر روی حفظ شأن مردم تأکید داریم و سعی می‌کنیم تا جایی که بشود از هتل‌ها و مهمان‌سراها استفاده کنیم. یعنی به سمت هتلینگ برویم اما اگر خدای نکرده تعداد مبتلایان بالا رفت، مجبور می‌شویم در فازهای بعدی از سالن‌های ورزشی و دیگر مکان‌ها استفاده کنیم.


حتی از بخش خصوصی هتل‌ها هم استفاده می‌کنیم


رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در نظر داریم با بنیاد مستضعفان هم دیدار و گفتگو کنیم و از ظرفیت آنها هم استفاده کنیم. با رئیس قوه قضائیه و سخنگوی این نهاد هم دیدار و گفتگو داشتیم و اقامتگاه و ظرفیت‌های این نهاد هم در اختیار قرارگاه قرار گرفت.


کولیوند با اشاره به دیدار با رؤسا و وزرای گردشگری، خاطرنشان کرد: در این دیدار قرار شد تا تمامی هتل‌های بخش گردشگری و بخش خصوصی با امکانات ارزان در اختیار قرارگاه قرار گیرد تا بتوانیم با همت مردم و تمامی دستگاه‌ها بر شیوع گسترده این بیماری در کشور مقابله کنیم.


انتهای پیام/4148/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: نیروی انسانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته