دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آذر 1399 - 16:10

ساخت ماسک با قابلیت حفاظت از هویت افراد

یک کسب‌وکار تازه‌تأسیس ماسک تنفسی ساخته‌ است که تمام صورت را می‌پوشاند، بدین‌ترتیب علاوه‌بر سلامت، از هویت فرد نیز محافظت می‌کند.
کد خبر : 548078
;lkjhgfdrtrfyuhjkl.PNG

به گزارش خبرنگار گروه علم و  فناوری خبرگزاری آنا  از سی‌نت، «بلانک» یک ماسک ماژولار تمام چهره است که ظاهر یک روبات بی‌صورت را به کاربر می‌دهد. این ماسک از چشم‌ها، بینی و دهان فرد در محیط‌های خارجی محافظت می‌کند و علاوه‌بر این اطمینان حاصل می‌کند که حتی یک میلی‌متر از صورت کاربر توسط دوربین و سامانه تشخیص چهره‌ای رویت نشود.


این ماسک هوا را با استفاده از دو فیلتر قابل‌تعویض تصفیه می‌کند که چند بار قابل استفاده هستند. به گفته سازندگان بلانک، این ماسک می‌خواهد چیزی فراتر از ایمنی از ویروس کووید-19 را به کاربران ارائه دهد: حفاظت از هویت فرد. بلانک پنل‌های قابل‌تعویضی دارد که در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ارائه می‌شود و با آهنربا روی قاب قرار می‌گیرند.


ماسک‌های بلانک در حال حاضر در مرحله کراودفاندیگ یا تأمین مالی جمعی قرار دارد و قیمت پیش‌سفارش آن 79 دلار است. ایده ساخت این ماسک با هدف جمع‌آوری 20 هزار دلار در سایت کیک‌استارتر قرار گرفت و در حال حاضر 260 هزار دلار از طریق تأمین مالی جمعی برای جمع‌آوری شده است. انتظار می‌رود این ارسال ماسک‌های بلانک از مارس 2021 شروع شود.


انتهای پیام/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته