دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1400 - 15:25
نعیمی:

دانشگاه‌ها روش‌های مقابله با جنگ نرم رسانه را بررسی کنند

مهم‌ترین راهبردهای مقابله در جنگ رسانهسرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد تأکید کرد که دانشگاه‌ها باید در جنگ نرم رسانه نقش‌آفرینی کنند و روش‌های مقابله با آن را به صورت علمی مورد بررسی قرار دهند.
کد خبر : 639225
همایش نجف



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، فرید نعیمی در نخستین همایش دوره آموزشی مسئولان رسانه دفاتر ائمه جمعه استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با معرفی دستاوردها و افتخارات این دانشگاه در سطح جهان و کشور گفت: اکنون مجموعه اعضای هیئت علمی این دانشگاه به عنوان سرآمدان و افرادی که در خط مقدم حوزه علم و علم آموزی فعالیت می‌کنند با رتبه‌های متفاوت مشغول فعالیت هستند.(بیشتر بخوانید)


وی واحد نجف‌آباد را یکی از فعال‌ترین دانشگاه‌ها در زمینه فعالیت مرکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و سراهای نوآوری در کشور دانست که با حدود ۲۵۹ رشته در مقاطع متفاوت فعال است، افزود: واحد دانشگاهی نجف‌آباد موفق به کسب عنوان برترین دانشگاه در انعقاد قراردادهای برون دانشگاهی با صنعت شده و همکاران مشغول بررسی چالش‌ها و برطرف کردن نیازهای صنعت هستند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با اشاره به جنگ نرم رسانه‌ای دشمنان و آموزش مقابله با آن گفت: دانشگاه‌ها با درنظرگرفتن مسئولیت اجتماعی که بر عهده دارند باید در جنگ نرم رسانه نقش‌آفرینی کنند و روش‌های مقابله با آن را به صورت علمی مورد بررسی قرار دهند.


نعیمی گفت: جنگ رسانه، جنگ در عرصه افکار عمومی است که می‌تواند به صورت تحریری، تصویری و یا صوتی باشد. این جنگ به عنوان جایگزین جنگ فیزیکی مطرح است.


وی اظهار کرد: پاسخگویی جامع و کامل به همه نیازهای خبری و اطلاعاتی در حوزه‌های متفاوت به مخاطبان، اتخاذ سیاست‌های رسانه‌ای مصون‌سازی مخاطب در برابر اثرات رسانه‌های مخرب و شناخت و آموزش الگوریتم تولید محتوا و تولید خبر در رسانه‌های حقیقی و حقوقی از مهم‌ترین راهبردهای مقابله در جنگ رسانه است.


سرپرست واحد نجف‌آباد افزود: رسانه‌های دیجیتال با الگوریتم خاصی در حال فعالیت و جریان‌سازی و جهت‌دهی فکری هستند. اگر در این حوزه به‌صورت مؤثر عمل نکنیم، نتایج ناخوشایندی که فروپاشی کانون‌های خانواده یکی از آنهاست را شاهد خواهیم بود.


نعیمی تأکید کرد: با استفاده از الگوریتم خاص و تولید محتوا و با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانیم فعالیت زیادی در حوزه جریان‌سازی خبری و آگاهی‌بخشی و تأثیرگذاری در رسانه‌های دیجیتال داشته باشیم.


وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با وجود زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب برای برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در حوزه‌های رسانه، خبرنویسی، عکاسی، فوتوشاپ، طراحی و تمام موضوعاتی که می‌تواند در این حوزه مؤثر باشد، آمادگی کامل دارد تا بتوانیم جریان‌سازی مناسبی در این حوزه داشته باشیم.


انتهای پیام/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته