دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1402 - 21:12
در مقاله عضو هیئت علمی گروه برق دانشگاه آزاد؛

مبدلی جدید با قابلیت افزایندگی ولتاژ با ۳ خروجی ارائه شد

مبدلی جدید با قابلیت افزایندگی ولتاژ با ۳ خروجی ارائه شد
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد رامسر در مقاله خود که در ژورنال بین‌المللی آمریکا به چاپ رسید، مبدلی جدید با قابلیت افزایندگی ولتاژ با ۳ خروجی ارائه کرد.
کد خبر : 845421

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از رامسر، مقاله سارا حسن‌پور عضو هیئت علمی گروه برق و رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در ژورنال بین المللی موسسه مهندسان برق و الکترونیک آمریکا شاخه الکترونیک صنعتی موسوم به IEEE Transactions on Industrial Electronics به چاپ رسیده است. 

حسن‌پور درباره اهداف چاپ این مقاله به آنا گفت: سال‌های اخیر به دلیل معضلات زیست محیطی و محدودیت سوخت‌های فسیلی، استفاده از منابع تجدید‌پذیر مانند فتوولتائیک و سلول‌های خورشیدی به صورت قابل توجهی توسعه یافته است.

وی افزود: چنین منابعی نیازمند استفاده از مبدل‌های قدرت افزاینده ولتاژ همراه با شاخص‌های عملکردی مناسب هستند. در این مقاله، یک مبدل جدید با قابلیت افزایندگی ولتاژ با سه خروجی همزمان که دارای شاخص‌های عملکردی منحصر به فرد نسبت به سایر مبدل‌های مشابه است، ارائه شده است.

عضو هیئت علمی گروه برق واحد رامسر با بیان اینکه این مجله آمریکایی دارای سطح Q۱ با ضریب تاثیر ۸.۱۶۲ است، بیان کرد: نمونه آزمایشگاهی مبدل پیشنهادی به ازای منبع ورودی ۲۵ ولت و خروجی ۲۲۰ ولت تحت توان ۲۰۰ وات نیز در آزمایشگاه پیاده‌سازی شده و تست شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته