دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1402 - 12:44
گفتگو/ قیمت طلای جهانی در انتظار نتایج انتخابات ترکیه

سکه تا پایان هفته آرام می ماند

سکه تا پایان هفته آرام می ماند
  نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهرگفت: علیرغم روند افزایش اونس جهانی طلا، اما با توجه به نوسان کاهشی نرخ ارز در داخل و اندکی کاهش تقاضا، بازار بدون تغییر و نوسان قیمت ماند.
کد خبر : 847353

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: علیرغم روند افزایش اونس جهانی طلا، اما با توجه به نوسان کاهشی نرخ ارز در داخل و اندکی کاهش تقاضا، بازار بدون تغییر و نوسان قیمت ماند.

فعال بازار طلا و سکه گفت: قیمت طلا در ۴- ۵ روز گذشته برخلاف نوسانات نرخ انس جهانی، در بازارداخل روند کاهشی داشته است.
او تصریح داشت: تحولات منطقه‌ای می‌تواند محرکی برای بازار طلا باشد. نتایج انتخابات ترکیه یکی از مولفه‌های تأثیر گذار بر قیمت انس طلایی است که قطعاً فردا نتیجه انتخابات ترکیه بر قیمت اونس طلای جهانی تأثیر خواهد داشت و موجب افزایش قیمت انس جهانی خواهد شد.

کشتی آرای ادامه داد: امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، قیمت هر اونس طلا نیز در بازار جهانی بدون تغییر و در محدوده قیمت روز گذشته باقی ماند.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهردر پاسخ به این سوال که این تحولات چقدر بر بازار داخلی اثر گذار خواهد بود، گفت: قیمت طلا در بازار داخل شاید از نوسان نرخ اونس جهانی تبعیت کند، اما تأثیر پذیری از تغییرات و سیاست‌های داخلی کشورخیلی بیشتر از تحولات منطقه‌ای است.

فعال بازار طلا و سکه گفت: امروزیکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران به قیمت ۳۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به قیمت ۲۸ میلیون و ۵۰ هزارتومان در بازار آزاد تهران به فروش می‌رسد.

او ادامه داد:‌هر قطعه نیم سکه نیزبا رقم ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار امروز قیمت گذاری شد.

کشتی آرای گفت: هر قطعه ربع سکه نیز با رقم ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد وهر سکه یک گرمی هم ۶ میلیون و ۶۱۰ هزارتومان فروخته شد.

فعال بازار طلا و سکه گفت: قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۲۰۱۵ دلار و ۰۹ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان معامله می‌شود.

هر مثقال طلا ۱۱ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان در بازار تهران قیمت گذاری و به فروش رسید.

پیش بینی بازار سکه و طلا

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهربا توجه به احتمال تغییر در نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی چنین پیش بینی کردوگفت: قیمت سکه و طلا در بازار داخل تا انتهای هفته جاری بدون تغییر وبا نوسان بسیار اندک مواجه خواهد شد.

این فعال بازار سکه و طلا تأکید داشت: در صورتی که شوک غیر منتظره‌ای بازار سکه و ارز کشور را وادار به تغییر قیمت نکند، انتظا رمی رود قیمت سکه تا پایان هفته در شرایط آرام و بدون نوسان باقی بماند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته