دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 مرداد 1402 - 13:34

تاریخ‌ساز کراس‌فیت ایران از نبرد بزرگ باز ماند

تاریخ‌ساز کراس‌فیت ایران از نبرد بزرگ باز ماند
ورزشکار تاریخ‌ساز کراس‌فیت از حضور در مسابقات قهرمانی جهان بازماند.
کد خبر : 861418

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اواخر خرداد مرتضی صداقت با نایب قهرمانی در رقابت‌های آسیا به سهمیه کراس‌فیت گیمز آمریکا رسید تا دست به تاریخ‌سازی بزرگی بزند.

فرصت کم بین پایان نبرد آسیا تا آغاز کراس‌فیت گیمز آمریکا سبب شد با وجود تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجمن کراس‌فیت ایران او از دریافت روادید آمریکا بازبماند.

رقابت‌های کراس‌فیت گیمز آمریکا از امروز آغاز شده و جای نفر دوم آسیا در آن خالی است. در پی این اتفاق کراس‌فیت کار برتر ایران درباره لغو اعزامش و برنامه‌های بعدی‌اش صحبت کرد.

صداقت با اشاره به اینکه پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا با حضور روسیه در کره جنوبی بلافاصله کار‌های اخذ روادید او آغاز شده، عنوان داشت: اگر بخواهم از ابتدای پروسه تعریف کنم باید بگویم ما فرصت کم ۵۵ روزه‌ای برای دریافت روادید آمریکا داشتیم. حداقل باید ده روز قبل خودم را به آنجا می‌رساندم که عملا ۴۵ روز وقت داشتم. در این وضعیت کشور‌های نزدیک مثل ارمنستان، دبی، ترکیه اصلا وقت سفارت نمی‌دادند و برای این کار به ترکمنستان رفتم. آنجا به دلیل سختی‌های صدور روادید آمریکا برای شهروندان ایرانی جواب منفی به ما دادند و باعث شد از سفر مهم و شرکت در این مسابقات بزرگ باز بمانم. من نا امید نشدم و باز هم تلاش می‌کنم تا سال بعد در آسیا اول شوم به کراس‌فیت گیمز آمریکا برسم. بعد از این اتفاق با حامیان مالی و مسئولان برگزاری مسابقات تماس داشتم که همگی آن‌ها ابراز تاسف قول کمک در آینده را دارند. همچنین به دلیل بر هم نخوردن نظم رقابت‌ها جای من نفر سوم آسیا به کراس‌فیت گیمز آمریکا رفت.

او افزود:چون من دانشجو هستم با کمک سهراب آزاد و انجمن کراس‌فیت ایران توانستم مجوز خروج از کشور را به عنوان ورزشکار بگیرم که ابتدا در رقابت‌های کره جنوبی شرکت کردم و سپس تمام کار‌های سفارتم هم با همکاری انجمن شکل گرفت.

نایب قهرمان کراس‌فیت آمریکا تصریح کرد: حالا که رقابت‌ها آغاز شده راستش را بخواهید خیلی دوست ندارم آن را تماشا کنم، چون حرص می‌خورم، ولی خوب یه کم که نگاه کردم دیدم یکی دو آیتم چهار مواد اول واقعا برای من راحت بود و می‌توانستم آن‌ها را بی‌دردسر بگیرم. قسمت نبود دیگر. من اینجا در ایران کلی کار دارم و باید حواسم به شاگردانم باشد. نمی‌توانم بگویم ناراحت نشدم، اما دلسرد نیستم و قوی‌تر از سال قبل برمی گردم. بالاخره من یک روزی در آنجا مسابقه می‌دهم، اما نمی‌دانم این روز در چه سالی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته