دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 شهريور 1402 - 16:30

باوجود اعلام خبر غیبت قهرمان جهان در بلگراد؛ کامران قاسم‌پور همچنان امیدوار است

باوجود اعلام خبر غیبت قهرمان جهان در بلگراد؛ کامران قاسم‌پور همچنان امیدوار است
هرچند شب گذشته اعلام شد که کامران قاسم‌پور با توجه به مصدومیتش به مسابقات جهانی نمی‌رسد اما او همچنان امیدوار است که بتواند از پزشک معالجش تاییدیه حضور در این رقابت‌ها را بگیرد.
کد خبر : 864828

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامران قاسم‌پور از جمله قهرمانانی است که دیر استارت دوره قهرمانی‌اش را زد. او چند سال در ۸۶ کیلوگرم پشت سر حسن یزدانی ماند تا اینکه سرانجام وقتی رویای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست رفته بود، سرانجام به تغییر وزن رضایت داد و در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو استارت کارش را با کسب دوبنده تیم ملی زد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد، در همان سال اول ملی‌پوش شدن، قهرمان جهان شد.

کامران توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای داشت و در همان اولین سال ملی‌پوش شدن، خودش را به کشتی دنیا دیکته کرد و هواداران زیادی در سراسر دنیا به خاطر سبک زیرگیری و مطمئن بودنش روی تشک پیدا کرد. او اکنون یکی از ستاره‌های پُرطرفدار کشتی جهان است که پیش از جهانی ۲۰۲۳ بلگراد هم یکی از مطمئن‎ترین طلا‌های تیم ایران محسوب می‌شد.

دارنده دو مدال طلای کشتی آزاد جهان، اما اواخر خرداد ماه، درحالیکه از چند ماه قبل از آن، کشاله رانش آسیب دیده بود، مصدومیتش تشدید شد. در آن وقت باتوجه به زمانی که تا مسابقات جهانی باقی بود، این احتمال مطرح شد که با انجام روند درمانی ویژه، به مسابقات جهانی خواهد رسید، اما باوجود تلاشی که قاسم‌پور برای رساندن خود به مسابقات جهانی داشت و طی مصاحبه‌ای هم گفت که قبلا سابقه قهرمانی امید‌های جهان با زانوی آسیب‌دیده و بدون تمرین را داشته و این بار هم خودش را حتما به مسابقات جهانی می‌رساند، روند درمانی خوب پیش نرفت و حضورش روی تشک برای انجام تمرینات کشتی، با درد و ناامیدکننده پیش رفت.

باوجود اعلام خبر غیبت قهرمان جهان در بلگراد؛ کامران قاسم‌پور همچنان امیدوار است

ضمن اینکه حالا دیگر تنها سه هفته به آغاز مسابقات مانده و این کار را سخت‌تر می‌کند. تمرینش با درد همراه است و حتی پای دیگرش هم آسیب دیده است، اما خود قاسم‌پور همچنان بر این باور است که خودش را به مسابقات جهانی می‌رساند و به دنبال این است که تاییدیه سلامت پایش را از پزشک بگیرد، اما مسئله فقط این نیست و او در این مدت اصلا نتوانسته تمرین کند.

عدم تمرین و پایی که نباید روی آن ریسک کرد، چون کامران قاسم‌پور یک سرمایه ملی است که در آستانه المپیک باید او را حفظ کرد، باعث شده کادرفنی تیم ملی که از آسیب‌دیدگی او به شدت ناراحت شده بود، تصمیم بگیرد برای حفظ این قهرمان، امیرعلی آذرپیرا را با خود به مسابقات جهانی ببرد.

طبیعی است که کامران قاسم‌پور، قهرمان فوق‌العاده‌ای که خیلی دیر به تیم ملی رسید و وقتی هم رسید بلافاصله مزه طلا را چشید، سخت با این موضوع کنار بیاید. او مسلم‌ترین و مطمئن‌ترین طلای تیم ملی آزاد در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد به شمار می‌رفت.

حالا در غیاب قاسم‌پور و جی‌دن کاکس، کار برای طلایی شدن ۹۲ کیلو‌های جهان بسیار راحت‌تر از قبل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته