دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها 6؛

چه شرکت‌های دانش‌بنیانی حمایت می‌شوند؟

چه شرکت‌های دانش‌بنیانی حمایت می‌شوند؟
یکی از اصول اصلی پشتیبانی از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از آنهاست که بر اساس قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات صورت می‌گیرد.
کد خبر : 867312

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یکی از اصول اصلی پشتیبانی از فعالیت شرکت‌ها است که بر اساس قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات صورت می‌گیرد.

حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان شامل، تسهیلات مالی صندوق نوآوری شکوفایی اعطای وام‌های کم‌بهره یا بدون بهره، معافیت‌های گمرکی و مالیاتی یکی دیگر از حمایت‌ها است و همچنین دریافت جواز تأسیس و پروانه بهره‌برداری و تسهیل شرایط حضور این شرکت‌ها در مناقصات می شود.

در طرح حمایت، تأمین تمام یا بخشی از هزینه تولید، عرضه یا به‌کارگیری نوآوری و فناوری با اعطا تسهیلات کم‌بهره یا بدون بهره بلندمدت یا کوتاه‌مدت است. همچنین با استقرار واحدهای پژوهشی، فناوری، مهندسی و تولیدی شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در محل پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، مناطق ویژه اقتصادی و یا مناطق ویژه علم و فناوری این حمایت ها صورت می گیرد.

یکی دیگر حمایت‌ها ایجاد پوشش بیمه‌ای مناسب برای کاهش خطرپذیری محصولات دستاوردهای دانش، نوآوری و فناوری در تمام مراحل تولید، عرضه و به‌کارگیری بوده و تسهیل شرایط مناقصه در موضوعات مرتبط، تمهید امکان مشارکت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان موضوع این قانون است.

البته این را باید بدانیم که شرکت‌های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و نیز شرکت‌ها و مؤسساتی که بیش از ۵۰ درصد  از مالکیت آن‌ها متعلق به شرکت‌های دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی باشد، مشمول حمایت‌های این قانون نمی شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته