دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام پیردهقان در گفت‌وگو با آنا:

ماجرای پینه‌دوزی که امام زمان (عج) به مغازه‌اش می‌رفت

ماجرای پینه‌دوزی که امام زمان (عج) به مغازه‌اش می‌رفت
یک کارشناس دینی گفت: یک پینه‌دوز از امام زمان (عج) پرسید: چطور شده که شما اینجا پیش من می‌آیید و احوالم را می‏‌گیرید؟ امام (عج) فرمودند: برای خاطر اینکه در تو هیچ هوای نفس نیست. وقتی از حب به دنیا تخلیه شدی، ولی‌الله اعظم دستت را می‌گیرد.
کد خبر : 869582

حجت‌الاسلام عارف پیردهقان کارشناس دینی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) بیان داشت: تمام عالم وجود از حیات مبارک امام زمان (عج) بهره می‌برند، چه بدانند و چه ندانند چه قبول کنند و چه قبول نکنند، امام زمان (عج) مانند خورشیدی است که همه هستی را بهره‌مند می‌کند، برای خورشید فرقی نمی‌کند که کسی حضورش را قبول بکند یا نه شاید کسی نابینا باشد، اصلاً نور خورشید را نبیند و وجود خورشید را انکار کند، اما خورشید کار خودش را می‌کند و به او هم فایده می‌رساند.

وی افزود: به همین خاطر امام رضا (ع) فرمودند: «اَلاِمامُ کَالشَّمسِ الطّالِعَةِ»؛ برای خورشید فرقی ندارد کسی قدرش را بداند یا نداند کسی قبولش داشته باشد یا نداشته باشد، به همه یکسان می‌تابد و برای همه مفید است. امام مثل ابر پر باران است که رحمتش برای همه است، چه مسلمان و چه کافر؛ «الامام کالسحاب الماطر» به همین خاطر در دعای ندبه می‌خوانیم: «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الأرضُ و السَّماء».

اگر حجت الهی نباشد، زمین از بین می‌رود

حجت‌الاسلام دهقان ابراز داشت: چه بپذیریم و چه نپذیریم، تمام عالم وجود از برکت امام زمان (عج) روزی می‌خورند و به خاطر حضور امام است که خدا به زمین و اهلش اجازه ادامه حیات می‌دهد. بیش از ۵۰ روایت با این مضمون در بحار موجود است که اگر حجت الهی نباشد، زمین و آنچه بر روی زمین است، از بین می‌روند.

وی ادامه داد: «لولا الحجّه لَساخت الارضُ باهلها»؛ البته این برکات بنا بر اصطلاح علما رحمت رحمانیه و عمومی حیات طیبه امام است. اما در کنار این رحمت عمومی اصطلاحاً یک رحمت رحیمیه و خاص وجود دارد که فقط مخصوص افراد مؤمن و دوستان امام زمان (عج) است. کما اینکه خدای متعال همین رحمتش عام و خاص دارد؛ «بسم الله الرحمن الرحیم»؛ «رحمان» یعنی دارای رحمت عام و جهانشمول، «رحیم» یعنی رحمت خاص و مخصوص.

۲ استاد اخلاق تهران و عنایت امام زمان (عج)

این کارشناس دینی اظهارداشت: رحمت خاص مخصوص افراد خاص است، مانند مؤمنینی که بار‌ها و بار‌ها رحمت خاص حضرت (عج) را در زندگی احساس و تجربه کردند. خدا رحمت کند حاج آقا مجتبی تهرانی را. حقیر معتقدم حاج آقا مجتبی و برادرشان حاج آقا مرتضی هر دو نظر کرده حضرت حجت (عج) بودند که پدر بزرگوارشان حاج شیخ عبدالعلی تهرانی از امام زمان (عج) می‌خواهد که حضرت از خدا بخواهد فرزندان عالم و شایسته به او عنایت کند و بعد‌ها به دعای امام زمان (عج) این دو عالم ربانی کم نظیر یعنی حاج آقا مجتبی و حاج آقا مرتضی تهرانی را روزی ایشان می‌کند.
ماجرای پینه‌دوزی که امام زمان (عج) به مغازه‌اش می‌رفت

وی گفت: در واقع این همان رحمت خاص امام زمان (عج) به خوبان و مومنین است، اینکه انسان چطور شایسته رحمت رحیمیه و خاص امام زمان (عج) شود، را از لسان و زبان خود امام زمان (عج) عرض می‌کنم؛ این قضیه را بنده شخصاً از حاج آقا مجتبی شنیدم که برایتان نقل می‌کنم. حاج آقا فرمودند: در زمان کودکی من، مرحوم والد ما با یکی از اولیاء خاص خدا ارتباط داشت. تشرف آن، ولی خدا به حضور امام زمان (عج) قابل انکار نبود.

حجت‌الاسلام دهقان خاطرنشان کرد: او یک مغازة پینه‏دوزی هم در بازار داشت. حتی او می‏گفت: گاهی آقا شب‏های جمعه یک‏دفعه می‏آیند، می‏فرمایند: بیا برویم کربلا زیارتی کنیم و برگردیم. با آقا می‏روم کربلا و بر می‏گردم. این‏ها خواب، قصه و داستان نیست. مرحوم والد ما می‏گفت: آقا پیش او تشریف می‏آورند، نه این، خدمت آقا برود. پدرم گفت، که از او پرسیدم: فلانی! گفت: بله! گفتم: چه شده است که ایشان تشریف می‏آورند آنجا پیش تو؟! گفت: اتفاقاً خودم همین سؤال را از آقا پرسیدم که چطور شده که شما می‏آیید اینجا پیش من احوالم را می‏گیرید؟ ایشان به من فرمودند: برای خاطر اینکه در تو هیچ هوای نفس نیست. وقتی از حب به دنیا تخلیه شدی، ولی الله اعظم دستت را می‌گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته