دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون دانشگاه آزاد اسلامی:

اجرای برنامه علمی مهم‌ترین مولفه پیاده‌سازی دانشکدگان موضوعی است

اجرای برنامه علمی مهم‌ترین مولفه پیاده‌سازی دانشکدگان موضوعی است
محمدعلی اکبری عنوان کرد: اجرای برنامه علمی مهم‌ترین مولفه پیاده‌سازی دانشکدگان موضوعی است.
کد خبر : 875085

به گزارش گروه آموزش و. دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تخصصی بررسی تأسیس دانشکدگان و رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی با حضور محمدعلی اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی، محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، مدیران کل، روسای واحد‌ها و معاونین پژوهشی و آموزشی در واحد مشهد برگزار شد. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به روند تأسیس دانشکدگان دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: هدفمندسازی و موضوع‌محوری رشته‌های دانشگاهی، همواره از مقوله‌های مورد تأکید دکتر طهرانچی بوده است که از چند طریق قابل اجراست. 

علی‌اکبری افزود: یکی از راه‌های پیاده‌سازی دانشکدگان موضوعی، اجرای برنامه علمی است که دانشگاه آزاد اسلامی توانسته جایگاه خوبی در این رابطه در کشور کسب کند. 

وی خاطرنشان کرد: ساختار فعلی دانشکده‌ها از ترم آینده تغییر پیدا می‌کنند و دیگر دانشکده‌ای با عناوین و وظایف فعلی نخواهیم داشت. عنوان هر دانشکده در حقیقت یک موضوع منتخب بر مبنای چالش‌های بزرگ کشور خواهد بود. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هفت موضوع اساسی برای تأسیس دانشکدگان این معاونت انتخاب شده، تصریح کرد: دانشکدگان کشاورزی، غذا و فراسودمندها، دانشکدگان معدن، نفت و انرژی، دانشکدگان صنعت ساختمان، دانشکدگان ساخت و تولید قطعات صنعتی، دانشکدگان حمل و نقل و لجستیک، دانشکدگان فضای مجازی، هوش مصنوعی و دانشکدگان علوم و فناوری‌های همگرا و کوانتومی جایگزین ساختار دانشکده‌های فعلی خواهند شد.

علی‌اکبری خاطرنشان کرد: هر یک از دانشکدگان جدید شامل گروه‌هایی با رشته‌ها و اعضای هیئت علمی از گروه‌های مختلف قدیمی خواهند بود.

وی تأکید کرد: وجود ظرفیت‌های گوناگون علمی و صنعتی در حوزه‌های انرژی و هوش مصنوعی در استان خراسان رضوی و خصوصا شهر مقدس مشهد نشان می‌دهد تاسیس این دو دانشکدگان موضوعی می‌تواند منجر به موفقیت‌های خوبی در این زمینه شود. 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: دانشجویان امانت‌هایی در دست ما هستند که باید نسبت به رشد علمی آن‌ها احساس وظیفه کنیم. بخشی از این مسولیت‌پذیری به انضباط در برگزاری کلاس‌های دانشگاهی و احقاق حقوق دانشجو است. نظارت بر روند آموزشی و اساتید باید به صورت اصولی و دقیق انجام شود تا کاستی‌های موجود رفع شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته