دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

رفع ترافیک‌ و آلودگی هوا با تقویت به‌موقع حمل‌ونقل عمومی

رفع ترافیک‌ و آلودگی هوا با تقویت به‌موقع حمل‌ونقل عمومی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: در حال نزدیک شدن به زمستان و افزایش بارش‌ها هستیم؛ بنابراین اگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی پاسخگوی نیاز‌ها نباشد، شاهد افزایش آلودگی هوا و ترافیک‌های طولانی و آزاردهنده خواهیم بود.
کد خبر : 876222

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به‌ضرورت تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران هم‌زمان با نزدیک شدن به فصل سرما گفت: استقبالی که رانندگان برای استفاده از خودرو‌های سواری شخصی از خود نشان می‌دهند، مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که بخشی از این چالش به عدم کفایت تعداد ناوگان عمومی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: به‌شدت از دستگاه‌ها، شهرداری‌ها و وزارت راه برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی حمایت می‌کنیم. هرچه ناوگان حمل‌ونقل عمومی ریلی و زمینی مدرن‌تر و توسعه یافته‌تر باشد یقیناً شاهد اقبال مردم به آن‌ها خواهیم بود. هرچه این توسعه بیشتر باشد کاهش استفاده از خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت رقم خواهد خورد. 

این مقام ارشد انتظامی با تأکید بر نقش دولت در توسعه حمل‌ونقل عمومی بیان کرد: دولت مصوبات مناسبی را در حوزه حمل‌ونقل عمومی داشته و تاکنون نقشی گره‌گشا در این حوزه داشته است. دولت هر آن چیز که برای مصوبه واردات اتوبوس‌های جاده‌ای، بین‌شهری و اتوبوس‌های شهری نیاز بود را تأیید کرده است و در این زمینه فقط نیاز به تسریع امور در واردات و تولید داریم تا امکانات با سرعت بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: در حال نزدیک شدن به زمستان و افزایش بارش‌ها هستیم؛ بنابراین اگر ناوگان حمل‌ونقل عمومی نتواند پاسخگوی نیاز‌ها باشد اقبال مردم به استفاده از وسایل شخصی افزایش‌یافته و در پی آن قطعاً باید چشم‌انتظار بیش از پیش آلودگی هوا و افزایش ترافیک‌های طولانی و آزاردهنده در سطح معابر باشیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته