دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پایداری جو و آلودگی هوا در ۹ استان

پایداری جو و آلودگی هوا در ۹ استان
با اعلام سازمان هواشناسی به دلیل پایداری جو آرام در سراسر کشور، غلظت آلاینده‌های جو در شهرهای صنعتی و ‌پرجمعیت از جمله تهران، مشهد، تبریز و... افزایش می‌یابد.
کد خبر : 878434

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، از امروز تا سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است و با توجه به پایداری و سکون هوا،‌ غلظت آلاینده‌های جو در شهرهای صنعتی و ‌پرجمعیت افزایش می‌یابد.

طبق همین پیش‌بینی شهرهای تهران، اصفهان، سمنان، اراک، مشهد، اهواز، قم، کرج و تبریز با افزایش غلظت آلاینده‌ها روبرو می‌شوند و شاخص آلودگی هوا به حد «ناسالم برای ‌گروه‌های حساس» می‌رسد. در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد وضعیت به «ناسالم برای تمام گروه‌ها» نیز خواهد رسید.

روز چهارشنبه در نوار غربی کشور بارش‌ها آغاز شده و روز پنجشنبه علاوه بر نوار غربی در جنوب غرب، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، جنوبی و مناطقی از جنوب کشور رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

همچنین پنجشنبه در جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید روی می‌دهد که در برخی مناطق همراه با گردوخاک است.

در استان‌های ساحلی دریای خزر از امروز تا چهارشنبه افزایش دما و در ارتفاعات با وزش باد گرم گاهی به نسبت شدید پیش‌بینی می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته