دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وضعیت هوای تهران قرمز شد

وضعیت هوای تهران قرمز شد
شاخص آلودگی و کیفیت هوای شهر تهران در وضعیت قرمز و آلوده برای همه گروه‌های سنی قرار گرفت.
کد خبر : 879111

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کیفیت هوای تهران شامگاه سه‌شنبه روی عدد ۱۵۲ قرار گرفت و هوای پایتخت برای همه شهروندان آلوده شد.

این در حالی است که شاخص آلودگی در صبح امروز روی عدد ۱۳۵ بود اما به دلیل افزایش آلودگی این شاخص از ۱۵۰ عبور کرد و در حال حاضر اکثر نقاط شهر تهران در وضعیت قرمز قرار دارد.

همچنین به دلیل آلودگی هوا مقاطع پیش دبستانی و دبستان شهر تهران در نوبت صبح و عصر تعطیل شد و اتوبوس‌های اورژانس برای خدمت رسانی به شهروندان فردا (چهارشنبه) در میادین آزادی، انقلاب و تجریش مستقر می‌شود.

از ابتدای سال جاری تا امروز هشت روز هوای پاک، ۱۷۰ روز هوای قابل قبول، ۵۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و پنج روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

 شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته