دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آبان 1402 - 08:15

محنایی: دمیر یک مربی حرفه‌ای بسکتبال نیست/ جوانگرایی با مربی ایرانی هم انجام می‌شود

محنایی: دمیر یک مربی حرفه‌ای بسکتبال نیست  جوانگرایی با مربی ایرانی هم انجام می‌شود
پیشکسوت تیم ملی بسکتبال گفت: هاکان دمیر در قواره بسکتبال ایران نیست و تنها از مربیگری داد و بیداد آن را یاد گرفته است.
کد خبر : 879574

سید کاظم محنایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شرایط تیم ملی بسکتبال برای ادامه تورنمنت‌های معتبر بین‌المللی پس از ناکامی در جام جهانی و بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار کرد: بسکتبال حال و روز خوبی ندارد. مدیران فدراسیون نمی‌خواهند بپذیرند هاکان دمیر در قواره سرمربیگری تیم ملی بسکتبال ایران نیست و باید به فردی فرصت دهیم که در حد و اندازه نیمکت تیم ملی باشد. 

اعتماد به هاکان دمیر بس است 

وی ادامه داد: تعجب می‌کنم از جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال ایران که باز هم سکان هدایت تیم ملی را در اختیار هاکان دمیر قرار داده و گذاشته تا او سرمربی بماند. داوری قهرمان ملی بسکتبال ایران بوده و از استخوان خرد کرده‌های این رشته ورزشی است. اعتماد به هاکان دمیر بس است؛ ما اگر با سرمربی ایرانی به جام جهانی بسکتبال و بازی‌های آسیایی هانگژو می‌رفتیم، نتایج بهتری می‌گرفتیم. انتخاب اصلح نشد و باز هم به او اجازه ماندن داده می‌شود. خط زدن محمد جمشیدی که از ملی‌پوشان باتجربه و آماده بود یا سالار منجی که از ملی‌پوشان جوان و آینده‌دار است، کاملا اشتباه بود. گزینش‌هایی که برای دستیاری دمیر شده هم درست نبود و باید جواب جامعه بسکتبال داده شود.

دمیر در حد مربیگری پایه‌های بسکتبال ایران هم نیست

پیشکسوت تیم ملی بسکتبال خاطرنشان کرد: میدان جام جهانی یا المپیک آسیایی جای سرمربیان حرفه‌ای و بزرگ است، هاکان دمیر از مربیگری فقط داد و بیداد کنار زمین را یاد گرفته است، اگر حرفه‌ای بود که بازی برده برابر ساحل عاج را در جام جهانی در ۶ ثانیه مانده به پایان، واگذار نمی‌کرد. در المپیک آسیایی هم هم در آخرین ثانیه‌ها به فیلیپین باختیم و به نیمه‌نهایی نرفتیم.  او حتی در حد مربیگری تیم‌های پایه ملی بسکتبال ایران هم نیست. فقط او و دستیارانش دلار به جیب زده‌اند. اگر بحث جوانگرایی مطرح شده، با سعید ارمغانی هم این اتفاق می‌افتاد، با مهران شاهین طبع هم جوانگرایی کردیم. 

سرپرست تیم ملی بسکتبال تخصص ندارد

محنایی با اشاره به اینکه تنها گزینش درست فدراسیون بسکتبال انتصاب وحید ابوالحسنی به‌ عنوان رئیس کمیته مربیان بوده، یادآور شد: جزء جزء بدن ابوالحسنی بسکتبال است و بهترین در نوع خود است، او می‌تواند به افزایش دانش مربیان کمک کند. دیگر گزینش‌ها جای سوال دارد. با وجود علی و مجید توفیق، محسن خلخالی، عباس مرشدی، دکتر کیهانی و ...، سرپرست تیم ملی بسکتبال علی بهادرزاده شده، در اینکه آدم خوبی است حرفی نیست ولی تخصص ندارد. تسلط بر زبان انگلیسی ندارد، به قول صمد نیکخواه بهرامی او نمی‌تواند برای تیم بلیت بخرد. یک عکس با پیراهن و شورت بسکتبال ندارد، تنها دوست صمیمی حامد حدادی است.

اتفاقات زمان ریاست طباطبایی در حال تکرار است 

وی افزود: جواد داوری خاک بسکتبال را خورده ولی اتفاقات زمان ریاست طباطبایی در حال تکرار است‌. معاملات پشت پرده تا کجاست که آینده بسکتبال را به خطر انداخته است؟ هاکان دمیر به نظر سرمربی تحمیلی است و توقع از داوری بیشتر بود. دمیر دستیارانی را با خود آورده که در جریان بازی به او کمک نمی‌کنند. بازیکنانی که خوب بازی می‌کردند و برای استراحت یا جلوگیری از پنج خطا شدن، بیرون می‌آمدند نه دمیر یادش می‌ماند به زمین برگرداند نه دستیارانش به او یادآوری می‌کردند. اختلاف نظر بین بازیکنان و کادرفنی وجود دارد چون بازیکنان درک می‌کنند سرمربی در سطح تیم ملی نیست و او را قبول ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته