دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1402 - 12:17
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

صحرایی: توزیع شیر در مدارس سراسری می‌شود

صحرایی: توزیع شیر در مدارس سراسری می‌شود
رضا مرادصحرایی با بیان اینکه توزیع شیر در مدارس چند استان در حال انجام است، گفت: در تلاش هستیم تا توزیع شیر سراسری شود که این مهم در حال پیگیری است.
کد خبر : 880574

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توزیع شیر در مدارس هم‌اکنون در چند استان در حال انجام است. در تلاش هستیم تا توزیع سراسری شود. باید به‌صورت هفتگی ۱۶ میلیون پاکت شیر توزیع شود که این مهم در حال پیگیری است.
   
وی همچنین افزود: ما الان کلاس بدون معلم در سراسر کشور نداریم و ماده ۴۱ قانون تنظیم مقررات وزارت آموزش و پرورش که تصویب شد، با سیاست‌های ساماندهی کمبود را برطرف کردیم.

 صحرایی درباره برگزاری آزمون جذب معلمان، اظهار کرد: تلاش ما این است که همه آزمون‌های سال بعد را این سمت سال برگزار کنیم. مقدماتی نیاز دارد که در جلسات پیوسته با سازمان اداری استخدامی بررسی می‌شود. بخش مربیان پرورشی و امور ورزشی و سلامت به یک نقطه‌ای رسیده است و باقی موارد هم در حال بررسی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض برخی کارمندان آموزش و پرورش چهار محال و بختیاری نسبت به رتبه‌بندی آموزش و پرورش در این استان، اظهار کرد: رتبه‌بندی یکی از کارهای بزرگ دولت بود. این دولت انصافاً حق خود را در قبال معلمان در این بازه زمانی به نحو احسن ادا کرد. من به عنوان نماینده مشترک دولت و معلمان باید از رئیس‌جمهوری صمیمانه تشکر کنم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: همه می‌دانند که در چه شرایطی دولت تحویل گرفته شد و چه کار بزرگی انجام گرفت. اما در مورد اعتراضات هم ما بررسی خود را انجام می‌دهیم، در بخش وارد بودن یا وارد نبودن اعتراضات، کل اقدامات انجام شده و احکام جدید افرادی که اعتراضشان وارد بوده در فرایند صدور قرار گرفته و کار در حال پیش رفتن است.

صحرایی تأکید کرد: هرکس اعتراض داشته اعتراضش دریافت شده و در یک شرایط کاملاً دقیق و شفاف بررسی شده است. من مطلع نبودم از یک استان به اینجا آمدند و اعتراض کردند وگرنه خودم پاسخ می‌دادم. این فرایند و روند در زمان خودش برای همه همکاران در آموزش و پرورش باز بوده است. شاید مورد خاصی بوده که باید آن را به شکل جداگانه بررسی کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان با شرایط خاص به ویژه مبتلایان به اتیسم، اظهار کرد: سازمان کودکان استثنایی آموزش و پرورش از سازمان‌های مهم ماست. در نقطه اوج خود هم قرار دارد. اولین اقدام مهم امسال این سازمان استخدام بیش از هزار گفتاردرمانگر و کاردرمانگر بود که بی‌سابقه است. ساختار و سازمانش هم به نفع همین بچه‌ها توسعه پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در هر شهری که امکانش فراهم باشد ما مدرسه بچه‌های اتیسمی را افتتاح کرده‌ایم. برخی از این بچه‌ها ظرفیت هوش و استعدادشان به شکلی است که می‌توانند به مدارس عادی بیایند، الان مشغول بررسی این موضوع هستیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته