دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1402 - 16:05

جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد فارس به بیش از ۷۵ هزار نفر رسید

جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد فارس به بیش از ۷۵ هزار نفر رسید
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: جمعیت دانشجویی این دانشگاه به ۷۵ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده که در مقایسه با سال‌های گذشته وضعیت بی‌نظیری است.
کد خبر : 882083

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، محمدرضا قائدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در سی و هفتمین جلسه شورای این دانشگاه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزار شد، اظهار کرد: سال ۱۳۹۵ استان به لحاظ مالی بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان زیان ده بود، اما این رقم در سال‌های بعد کاهشی شده و در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با وجود افزایش هزینه‌ها، حقوق و دستمزد در استان کنترل شد و اکنون جمعیت دانشجویی این دانشگاه نزدیک به ۷۵هزار و ۵۰۰ نفر رسیده که در سال‌های گذشته وضعیت بی‌نظیری است.

وی با تأکید بر اهمیت مقاومت چشم‌گیر مردم غزه عنوان کرد: برای نخستین‌بار ساحت‌های مختلف جبهه مقاومت در کنار همدیگر قرار گرفتند، جبهه‌هایی مانند یمن، عراق، سوریه، حزب‌الله لبنان و حماس در کار تیمی مشترک علاوه بر اقدام نظامی و تهاجمی، موفق شدند در شرایطی که اینترنت در آنجا کاملاً قطع شده بود کار رسانه‌ای بزرگی را نیز رقم بزنند و بازتاب گسترده‌ای از این جریان مقاومت را به سراسر جهان مخابره کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه آینده خواهد نوشت که پل ارتباطی بین جبهه مقاومت چطور برقرار شد، بیان کرد: در آینده چیز‌هایی خواهیم شنید که به معجزه شبیه است چیز‌هایی مانند اینکه نقش جمهوری اسلامی ایران در این جریان چه بوده، سیاست آن در علنی و رسانه‌ای نکردن این اثرگذاری چگونه است و اینکه جمهوری اسلامی ایران با منطق و صبر استراتژیک و کاملاً عقلانی کار خودش را پیش می‌برد. مطمئن باشید ضربه‌ای که اسرائیل در ماجرای طوفان الاقصی خورده در واقع غیر قابل‌ترمیم بوده و این شکستی غیر قابل‌ترمیم است.

رؤسای واحد‌ها، دانشجویان را به حضور در طرح پویش تشویق کنند

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با اشاره به وضعیت مالی واحد‌ها و مراکز گفت: شرایط مالی واحد‌ها و مراکز به تفکیک مورد بررسی قرار گرفته و این بررسی و نتیجه‌گیری در رتبه‌بندی درجه واحد‌ها و مراکز موردنظر قرار خواهد گرفت.

حسن سلطانی اضافه کرد: رؤسای واحد‌ها در راستای اجرای طرح پویش، دانشجویان را به حضور در این طرح تشویق کنند و در این باره به اعضای هیئت علمی برای تشریح این طرح در کلاس‌های درسی و اخذ این درس توسط نودانشجویان تأکید شود. بخشنامه رکود اعضای هیئت علمی باید در واحد‌ها و مراکز اجرا و از آنجا که لیست افراد شامل این رکود به‌صورت استانی تهیه شده و به واحد‌ها و مراکز اعلام می‌شود، انتظار می‌رود که این اسامی رسیدگی و تعیین شود که کدام از دسته اعضای هیئت علمی شامل این رکود می‌شوند.

دانشگاهیان با اجرای جهاد تببین سازنده خواهند بود

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی فارس نیز مطرح کرد: جنگ اطلاعاتی از چند سال پیش آغاز شده که در وقایع آبان و آذر سال گذشته نمود عینی داشت. در دانشگاه با سه ضلع استاد، کارمند و دانشجو مواجه هستیم که اگر این سه قطب هماهنگ باشند و جهاد تبیین را اجرا کنند، بسیار اثرگذار، مفید و سازنده خواهند بود.

علی حسین منصوری از رؤسای واحد‌های استان خواست تا در سه حوزه دستیاران آموزشی، هیئت علمی وابسته و کارکنان دانشگاه به‌طور ویژه نظارت بیشتری اعمال کنند و تأکید کرد: باید نظارت‌ها توأم با رفاقت و نزدیکی دل‌ها باشد و پیگیری مسائل با جدیت صورت پذیرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز با اشاره به این نکته که توفیق خدمت یک ارزش است، بیان کرد: به مجاهدت‌هایی که در انقلاب اسلامی صورت پذیرفته افتخار می‌کنیم و مدیران دانشگاه باید از این موقعیت به نحو احسن برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی و مردم استفاده کنند؛ زیرا در فرهنگ اسلامی توفیق خدمت به مراجعین ارزش الهی است.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی با اشاره به نامه ۳۳ نهج‌البلاغه اضافه کرد: این نامه حاوی مطالب مدیریتی است که حضرت امیرالمؤمنین (ع) به حاکم مکه سفارش کردند و می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای مدیران و مسئولان نظام اسلامی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته