دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 اسفند 1402 - 10:07

تأثیر ظرفیت‌های علمی و نخبگانی در پیشرفت جمهوری اسلامی/حضور در عرصه نخبگانی زمینه‌ساز ظهور

تأثیر ظرفیت‌های علمی و نخبگانی در پیشرفت جمهوری اسلامی حضور در عرصه نخبگانی زمینه‌ساز ظهور
مسئولان در نشست تخصصی دبیران هم‌اندیشی و مدیران رسانه دانشگاه‌های استان فارس با تأکید بر تأثیر ظرفیت‌های علمی و نخبگانی در پیشرفت جمهوری اسلامی، حضور در عرصه نخبگانی را زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) قلمداد کردند.
کد خبر : 898020

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، نشست تخصصی دبیران هم‌اندیشی و مدیران رسانه دانشگاه‌های استان فارس، مدیران گروه معارف و روحانیون شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج اساتید به میزبانی واحد شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست گفت: این توفیقی است که در راه زمینه‌سازی ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) در دوران غیبت می‌توانیم مطالبی را عرض کنیم، یکی از راه‌های زمینه‌سازی ظهور حضور در عرصه نخبگانی، عرصه دانشگاه و تربیت نسل آینده‌ساز کشورمان است که امیدوارم در این مسیر و با این نیت و با نگاه گام برداریم.

تندروی در تعلیم و تربیت به جایی نمی‌رسد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس هم بیان مطرح کرد: استادی که عاشق تعلیم و تربیت باشد بی سر و صدا کارش را انجام می‌دهد، تعلیم و تربیت سر و صدایی ندارد و در آهستگی اتفاق می‌افتد.

حجت‌الاسلام حمید مقامی تشریح کرد: جریان آهستگی یا تئوری آهستگی کمتر از ۱۰۰ سال پیش در اروپا اتفاق افتاد که این تئوری در تعلیم و تربیت، مسائل اجتماعی، در مدیریت و در همه چیز کم‌کم رخ داد.

وی گفت: تندروی و حرکت بسیار سریع در تعلیم و تربیت اتفاق نخواهد افتاد و در شتاب شاگرد تربیت نمی‌شود؛ بلکه در آهستگی و به تدریج این اتفاق می‌افتد و ما استادان باید آهسته و به‌تدریج این اتفاق را در کلاس‌های درس رقم بزنیم که نتیجه‌بخش باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس هم گفت: وظیفه داریم در شناخت وظایف خودمان تأمل و تعمق بیشتری کنیم و وقتی می‌خواهیم به انقلاب و نظام نگاه کنیم دو نکته بسیار مهم است، نخست شناخت و ارزیابی و ظرفیت‌ها و دیگری شناخت دشمن که نباید از آن بترسیم و آن را نباید دست کم بگیریم.

اسماعیل قزل‌سفلی گفت: امروز این مردم هستند که با شرکت خود در انتخابات مسئولان را انتخاب می‌کنند، این یکی از ظرفیت‌های حوزه نگاه به خود است و امروز عرصه، عرصه حفاظت از انقلاب اسلامی است. ایران اسلامی در ۴۵ سال گذشته پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشته است، پیشرفت‌هایی در عرصه‌های علمی، صنعتی، پزشکی، فناوری، هسته‌ای و نظامی که دستاورد‌های جوانان و استادان دانشگاه‌های ما انجام شده ثمره این انقلاب است و ما توانسته‌ایم از این ظرفیت‌های علمی و نخبگانی به خوبی استفاده کنیم.

تأثیر ظرفیت‌های علمی و نخبگانی در پیشرفت جمهوری اسلامی/حضور در عرصه نخبگانی زمینه‌ساز ظهور

وی گفت: استادان جزء خواص جامعه بوده و با جمعیت نخبگان در ارتباط هستند، بنابراین باید قدر این جایگاه را بدانند و بستر برای گفت‌وگو به صورت دوطرفه به‌خصوص استادان گروه معارف مهیا کنند تا استادان در فضای مجازی با جوانان گفت‌وگو کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس همچنین خطاب به استادان گفت: در کلاس‌های درستان خودباوری را بیان کنید، چراکه بسیار تأثیرگذار است. برای انقلاب اسلامی باید مجاهدت کرد، برای این انقلاب خون‌ها داده‌ایم، باید امروز در کلاس‌های درس آبرو بگذاریم و از انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

جمهوری اسلامی برای جهان اسلام الگوست

مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم در این نشست بیان کرد: در حال حاضر ما با دانشجویانی مواجه هستیم که نیاز است در دو بُعد روی آنها کار شود؛ نخست تعلیم و دوم تربیت و اگر این دو بُعد کنار هم نباشند، هرکدام دارای یک نقیصه است که می‌تواند در عرصه ایفای نقش دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی نماد و بروز و ظهور داشته باشد. نقش استادان و دانشگاه باید پررنگ باشد تا بتوانیم یک عنصر مطلوبی را از دانشگاه به سمت جامعه هدایت کنیم.

علی حسین منصوری افزود: جمهوری اسلامی به‌عنوان یک الگویی در جهان اسلام مطرح است و ما دنبال اشاعه تفکر اسلام انقلابی هستیم؛ نه دنبال اسلام بدون پشتوانه و امروز در تمام عرصه‌ها حرف برای گفتن داریم و با رویداد عظیم انتخابات مواجه هستیم و استادان راهبر دانشگاه بوده و می‌توانند نقش بزرگی در هدایت دانشجویان ایفا کنند، امیدوارم با ظرفیتی که در دانشگاه‌ها وجود دارد، موضوع مشارکت، تریبون آزاد و کرسی‌های آزاداندیشی در ارتباط با انتخابات پررنگ شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته