دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 آذر 1402 - 15:15

استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای زیباسازی شهر

استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای زیباسازی شهر
شهردار بندرعباس گفت: از برنامه‌های آینده شهرداری استفاده از ظرفیت دانشجویان رشته‌های فنی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برای زیباسازی شهر است.
کد خبر : 884166

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس در نشست با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علم و دانش، اظهار کرد: بدون نیروی متخصص و کاردان امکان توسعه شهری وجود ندارد؛ زیرا نیروی کاردان، متخصص و کارآزموده بوده که می‌تواند به‌عنوان سرمایه‌های اصلی شهر در توسعه همه جانبه همکاری کنند.

وی به‌کارگیری و استفاده از دانشجویان فعال فرهنگی و نخبگان علمی در حوزه‌های شهرسازی، عمرانی، معماری، نقاشی و سایر هنر‌های زیبا را در طراحی مبلمان شهری و زیباسازی شهر مورد تأکید قرار داد و افزود: از برنامه‌های مهم شهرداری در آینده نزدیک استفاده از ظرفیت و توانمندی دانشجویان در انجام پروژه‌های فرهنگی و هنری شهرداری بندرعباس است.

شهردار بندرعباس ادامه داد: سعی کرده‌ایم با استفاده ازنظر مردم و کارشناسان خبره شهری، زیرساخت‌های اصلی شهر را ارتقا دهیم در همین راستا، طراحی و اجرای چندین تقاطع ناهموار، نوسازی ناوگان ترابری شهری، آسفالت معابر و خیابان‌های نوساز، نوسازی بافت قدیم شهر و... از برنامه‌های در حال اجراست.

ایجاد چالش و طرح سؤال موجب بارش افکار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز گفت: یکی از تکالیفی که بر عهده دانشجویان بوده مطالبه‌گری و طرح سؤال از مسئولان است؛ چراکه با به چالش کشیدن و طرح سؤال بارش افکار صورت می‌گیرد و ایده‌های نوین و سازنده متولد می‌شوند با مطالبه گری شاهد رشد و توسعه همه جانبه در سطح ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

محمدحسین رنجبر‌ حمایت شهرداری از پروژه‌های عمرانی دانشگاه و استفاده از حضور دانشجویان خلاق و هنرمند در زیباسازی شهر مطرح کرد: استفاده از ظرفیت طرفین در انجام پروژ‌های بزرگ از مواردی است که باید با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با جدیت پیگیری و عملیاتی شود.

به گزارش آنا، در پایان این نشست پرسش و پاسخ، از دانشجویان برتر علمی، فرهنگی، ورزشی و... تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته