دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کتاب «نانودارو‌ها برای دارورسانی به مغز»؛ درکی بهتر از خاستگاه فناوری‌

کتاب «نانودارو‌ها برای دارورسانی به مغز»؛ درکی بهتر از خاستگاه فناوری‌
معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با تشریح جزئیات کتاب «نانودارو‌ها برای دارورسانی به مغز» عنوان کرد: این کتاب به خواننده درک بهتری از خاستگاه فناوری‌ها ارائه می‌‌کند.
کد خبر : 893612

علی خانی معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اعلام کرد که کتاب «نانودارو‌ها برای دارورسانی به مغز» از سوی این جانب به همراه مهسا ابراهیمی کارشناس ارشد شیمی دارویی و محمدامین الهدادی کولغانی ترجمه و به چاپ رسید.

وی اضافه کرد: این کتاب به‌عنوان یک کتاب رفرنس میان‌رشته‌ای برای دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی، علاقه‌مندان و محققان حوزه پزشکی، دارورسانی، زیست شناسی، نانو مواد و ... در دو سال تلاش مترجمان چاپ شده است.

مدیر گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه عنوان کرد: امروزه نظام سلامت دنیا از یک سو با توسعه علوم و فناوری‌های شیمی و دارورسانی به ابزار‌ها و تمهیدات پیشرفته‌تر برای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌های مختلف مجهز شده و از سوی دیگر با افزایش سطح انتظارات عموم جامعه برای برخورداری از بهترین و جدیدترین روش‌های دارورسانی به مغز مواجه است.

خانی با اشاره به اهداف چاپ کتاب «نانودارو‌ها برای دارورسانی به مغز» مطرح کرد: این کتاب با هدف نیل به تحقیق روزافزون و ترغیب دانشجویان و دانش‌پژوهان به مطالعه‌ی منابع متعدد، بلکه عدم اکتفای آنها به رفرنس‌های معرفی شده در دانشگاه‌ها ترجمه شده است.

وی ادامه داد: از سویی تولید علم در زمینه‌ نانو دارو‌ها برای دارورسانی به مغز، منجر به نمایان شدن ارتباط علومی، چون نانو شیمی و دارورسانی به یکدیگر شده است.

کتاب «نانودارو‌ها برای داروسازی به مغز» به خواننده درک بهتری از خاستگاه فناوری‌ها ارائه می‌‌کند

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه خاطرنشان کرد: کتاب حاضر با همت و تلاش مترجمین به‌عنوان نخستین ترجمه کتاب Delivery Drug Brain for Nanomedicines در سال ۲۰۲۱ مجموعه‌ای است که آخرین یافته هوا درباره دارورسانی از طریق نانودارو‌ها به مغز را گرد هم آورده است.

مدیر گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با بیان اینکه کتاب «نانودارو‌ها برای دارورسانی به مغز» با دسته‌بندی روش‌های دارورسانی به مغز و سپس در خصوص درمان‌های موجود بحث می‌کند، ادامه داد: مجموعه حاضر، پروتکل‌ها را جمع‌آوری کرده و حتی مطالعات مربوط به پیش‌زمینه‌ نظری و نقد‌هایی که به این روش‌ها موجب توسعه آنها شده را ارائه می‌‌کند و از این جهت مجموعه‌ای منحصر به فرد به حساب می‌آید.

خانی با تأکید بر اینکه کتاب نانودارو‌ها برای دارورسانی به مغز، به خواننده درک بهتری از خاستگاه فناوری‌ها و روند توسعه‌ احتمالی آنها در آینده ارائه می‌‌کند، افزود: برنامه انتشار و چاپ روش‌های عصبی، بین توسعه‌های هیجان‌انگیز اخیر مانند توسعه مدل‌های بیماری حیوانی جدید، تصویربرداری، روش‌های درون تنی و فناوری‌های تثبیت شده‌تر مانند ایمونوسیتوشیمی و فناوری‌های الکتروفیزیولوژی توازن برقرار می‌کند.

وی بیان کرد: کتاب حاضر مشتمل بر ۱۰ فصل بوده و در ۴۲۳ صفحه با موضوعات نانو مواد ـ نانودارو، شیمی ـ شیمی دارویی، پزشکی ـ مغزی و دارورسانی ـ دارورسانی توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته