دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط یک شرکت دانش‌بنیان محقق شد؛

تخمین زمان حفاری چاه‌های نفتی با هوش مصنوعی/ صرفه جویی ارزی ۵ تا ۳۰ درصدی

تخمین زمان حفاری چاه‌های نفتی با هوش مصنوعی  صرفه جویی ارزی ۵ تا ۳۰ درصدی
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید نرم افزاری بومی شده است که می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی زمان حفاری چاه‌های نفت و گاز را تخمین بزند.
کد خبر : 895052

فرزانه دانشمند مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی و نرم افزار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: این شرکت 14 سال است در زمینه نرم‌افزار فعالیت می‌کند، برهمین اساس خلاء وجود نرم افزاری را که بتواند زمان حفاری چاه‌های نفت و گاز را بر اساس داده محوری تشخیص دهد حس کردیم و توانستیم با استفاده از فناوری هوش مصنوعی این نرم افزاری بومی را طراحی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه حفاری روزانه در خشکی ۱۰۰ هزار دلار و در دریا ۳۰۰ هزار دلار است، این نرم افزار می‌تواند به کاهش هزینه ارزی کمک کند و بین ۵ تا ۳۰ درصد کاهش هزینه ارزی داشته باشد. این طرح اثبات شده است و اکنون در حال تست مرحله پایلوت آن در محیط‌های حفاری ایران هستیم.

موسس و بنیان‌گذار این مجموعه دانش‌بنیان گفت: علاوه بر این شرکت ما سه محصول استراتژیک دارد که نرم افزار حفاری داده محور بر اساس هوش مصنوعی که زمان حفاری را تخمین می‌زند یکی از مهم ترین آن‌هاست.

صادرات زیرساخت فناوری به کشورهای خارجی

این بانوی فناور درباره دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان افزود: سامانه سکوی تجارت الکترونیک «چیگل» نام دارد بیست زبانه است و در کشور‌های مختلف منتشر می‌شود که مانند سایت‌های بزرگ خرید و فروش در جهان فعالیت می‌کند و علاوه بر فروش داخلی و بر فروش محصولات در خارج ایران تمرکز دارد.

وی بیان کرد: این سامانه با الگوبرداری از مدل‌های مرجع در حوزه بازاریابی و تحقیقات بازار و همچنین نمایه‌سازی یک کالا در بخش‌های مختلف، تمایز‌های قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به سایر بازار‌های اینترنتی به‌‌وجود آورده است و می‌تواند به‌عنوان یک زیرساخت ملی برای هرکدام از کشور‌های جهان و درجهت توسعه صادرات آن کشور استقرار یابد. به زودی این پلتفرم در مناطقی مانند آفریقا، اوراسیا و آسیای جنوبی اجرا خواهد شد و آغاز آن از کشور‌های کنیا و ویتنام خواهد بود. به این ترتیب فقط زیرساخت این فناوری را صادر می‌کند و آن را با نام، طراحی و نشان‌تجاری مختص کشور میزبان و همچنین مطابق با شرایط فرهنگی آن کشور دراختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

وی افزود: نمایش کالا‌های ایرانی برای بازدیدکنندگانی که از کشور هند از این سامانه بازدید می‌کنند، به‌صورت هوشمندانه و براساس معیار‌های مذهبی و فرهنگی آنها و حتی روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور، تنظیم می‌شود. توسعه کاربرد‌های هوش‌تجاری و بسیاری کاربرد‌های پیشرفته دیگر از وجوه تمایز خلاقانه و نوآورانه این زیرساخت به‌شمار می‌رود.

سرویس پست تبلیغ

دانشمند با اشاره به سامانه شاخص سرانه پستی که یکی دیگر از محصولات نرم افزاری این شرکت دانش بنیان است افزود: شاخص سرانه پستی در کشور‌های پیشرفته مثل آمریکا ۱۳۰۰ و چین ۱۸۰۰ است. و در ایران هم باید افزایش پیدا کند بنابراین تلاش کردیم با ارائه نرم افزار خدمات پستی را تسهیل کنیم .

وی ادامه داد:‌ از این رو با این نرم افزار بومی یک فرد به عنوان شهروند یا کسب و کار نقشه ایران را می‌بینید و تمام ۱۳۰ هزار گشت پستی را درهر نقطه مشاهده می کند و تعداد خانوار و کسب و کار هم در آن وجود دارد. در نهایت پیام تبلیغاتی آماده و بر اساس آمار آنلاین و محتوای دیجیتالی دست ما می‌رسد پاکت گذاری شده و به جامعه هدف می‌رسد؛ که به آن سرویس پست تبلیغ می‌گویند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته