دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 بهمن 1402 - 08:43
مقصودی، دارنده مدال برنز وزنه برداری قهرمانی آسیا در گفت‌وگو با آنا:

امیدوار بودم که روی سکو می‌روم/هدفم رسیدن به المپیک لس‌آنجلس است

امیدوار بودم که روی سکو می‌روم هدفم رسیدن به المپیک لس‌آنجلس است
ملی‌پوش وزنه برداری بانوان گفت: این المپیک که گذشت، اما امیدوارم شانس حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس نصیبم شود.
کد خبر : 896067

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیژان مقصودی، پدیده تیم ملی وزنه برداری دختران ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیایی ۲۰۲۴ ازبکستان بود. وزنه بردار ۱۸ ساله سنندجی در حالی نخستین حضور خود را در مسابقات رده بزرگسالان تجربه کرد که موفق شد به سه مدال ارزشمند در دسته ۸۷ کیلوگرم آسیا برسد.

او در خصوص حضورش در پیکار‌های ازبکستان به خبرنگار ورزشی آنا گفت: با این که شناختی از رقبا نداشتم، اما توانستم خیلی خوب ظاهر شوم. حریفانم قدر بودند و وزنه‌های خوبی را زدند. من تازه به رده بزرگسالام آمدم و این اولین محک جدی ام بود. با رکورد‌هایی که در تمرینات زده بودم، این امیدواری را داشتم که روی سکو بروم. خوشبختانه تمرینات خوبی را در چند ماه گذشته داشتیم و رکوردهایم هر روز رو به بهبود بود.
خوشحالم که توانستم جواب اعتماد کادر فنی را بدهم.

مقصودی تابستان امسال در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا حاضر شد و در این میدان هم موفق بود. او با اشاره به این موضوع گفت:من تیر ماه امسال در رقابت‌های جوانان آسیا شرکت کردم و آنجا با رکورد مجموع ۲۰۴ کیلوگرم نایب قهرمان شدم. تمام تلاشماین بود که برای حضور در مسابقات ازبکستان این رکورد را ارتقا بدهم که خداراشکر همین هم شد. اینجا رکورد مجموعم ۲۱۳ کیلوگرم شد و ۹ کیلو افزایش رکورد داشتم.

نایب قهرمان وزنه برداری جوانان آسیا مهمترین هدفش را حضور در بازی‌های المپیک عنوان می‌کند. وی توضیح داد:دسته ۸۷ کیلوگرم که من در آن وزنه می‌زنم المپیکی نیست. تمام هدف من این است که روزی به بازی‌های المپیک برسم. برای رسیدن به این مهم باید دسته ام را تغییر بدهم که در آینده باید در مورد آن تصمیم گیری شود. این المپیک که گذشت، اما امیدوارم شانس حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس نصیبم شود.


وی که ساکن سنندج است در خصوص امکانات وزنه برداری استان کردستان گفت: هیئت وزنه برداری استان امکانات خوبی را در اختیار ما قرارداده است. بانوان سالن اختصاصی دارند و تجهیزات آن هم خوب است. زمان‌هایی که در اردو نیستیم، تمریناتم را در این سالن انجام می‌دهم.

مقصودی در پایان یادآور شد: فعلا برنامه ام مشخص نیست و نمی‌دانم برای چه مسابقه‌ای باید آماده شوم، اما تمام تلاشم را می‌کنم که در مسابقه بعدی هم بتوانم بدرخشم و روی سکو بروم. از زحمات استاد کوروش باقری سرمربی تیم ملی، خانواده ام و هیات وزنه برداری استان تشکر می‌کنم که مرا در مسیر ورزش حرفه‌ای همه جوره حمایت کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته