دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انویدیا از مدل هوش مصنوعی آفلاین خود رونمایی کرد

انویدیا از مدل هوش مصنوعی آفلاین خود رونمایی کرد
شرکت انویدیا نسخه بتای هوش مصنوعی «چت با آر تی‌ ایکس» را برای کارت گرافیک‌های سری ۳۰ و ۴۰ در دسترس برخی کاربران قرار داد.
کد خبر : 896693

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ورج، شرکت انویدیا به تازگی یک نسخه اولیه از هوش مصنوعی «چت با آر تی‌ ایکس»(Chat with RTX) عرضه کرده است که برای استفاده از آن کاربر باید از کارت گرافیک‌های سری ۳۰ یا ۴۰ این شرکت استفاده کند و حداقل ۸ گیگابایت حافظه VRAM در اختیارش باشد.

براساس اطلاعات منتشر شده این هوش مصنوعی توانایی کار‌های نسبتا جدیدی را در دنیای هوش مصنوعی دارد. برای مثال کاربر می‌تواند لینک ویدئو مورد نظر خود را به این هوش مصنوعی بدهد و هوش مصنوعی در نهایت خلاصه‌ای از ویدئو برای کاربر به نمایش در بیاید.

در حال حاضر بزرگ‌ترین ایراد وارد بر این هوش مصنوعی شباهت آن به نسخه کدنویسی شده اولیه است و کاربر برای استفاده از آن باید یک نمونه از پایتون را نصب کند. پردازش این هوش مصنوعی نیز از طریق استفاده از هسته‌های تنسور انویدیا در پردازشگر گرافیکی آر تی ایکس برای بالا بردن سرعت پردازش خواهد بود.

از آنجایی که این هوش مصنوعی به صورت آفلاین به پردازش داده‌های کاربران خواهد پرداخت، حدود ۴۰ گیگابایت حجم برای آن در نظر گرفته شده است و نمونه پایتون آن نیز ۳ گیگابایت از حافظه رم دستگاه را پر خواهد کرد.

گفتنی است که این هوش مصنوعی هنوز توانایی یادآوری تاریخچه گفت‌وگو کاربران را ندارد و با بستن نرم افزار به طور کامل حافظه آن پاک خواهد شد؛ با این حال احتمالا این مشکل در زمان عرضه رسمی آن توسط انویدیا برطرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته