دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مطرح شد؛

حضور ۱۶۰ ناشر در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان نمایشگاه قرآن/ خادمان با حضور رئیس‌جمهور تجلیل می‌شوند

حضور ۱۶۰ ناشر در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان نمایشگاه قرآن  خادمان با حضور رئیس‌جمهور تجلیل می‌شوند
سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش‌های مختلف سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم را در نشست خبری تشریح کرد.  
کد خبر : 900078

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور شبیر فیروزیان، سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه‌شنبه پانزدهم اسفند 1402 در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

پس از پخش کلیپی از نمایشگاه دوره سی‌ام قرآن کریم، فیروزیان در صحبت‌هایی گفت: برپایی نمایشگاه قرآن کریم نشانه اهتمام نظام به امر قرآن است. این نمایشگاه یک پدیده متمرکز است که اگر درست برپا شود، قطعا یک پدیده جریان‌ساز می‌شود. به امید خدا و با اخلاص تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به برنامه‌های ملی قرآنی مثل مسابقات قرآن، برنامه تلویزیونی محفل، نمایشگاه قرآن، طرح‌های ملی مثل مستوران، توضیح داد: این مجموعه اقدامات ان‌شاءالله جهشی پیدا می‌کند، در دولت مردمی و قرآنی که پذیرای سلایق مردم است در نمایشگاه قرآن هم بدین‌ها معتقدیم. از سوی دیگر نمایشگاه قرآن، سکولار و بی تفاوت نسبت به سایر مناطق دنیا نیست. 

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما قرار است در نمایشگاه قرآن جهاد تبیین با ابزار هنر را طرح کنیم، گفت: همزمانی بهار طبیعت و بهار قرآن برای ما روشنی بخش است، امسال هم سالی که نکوست و از بهار قرآنش پیداست. ان‌شاءالله این همزمانی برایمان امیدبخش است تا مردم سال خوب قرآنی داشته باشند. امیدواریم نمایشگاه برای مردم در ابتدای سال یک تفرجگاه دینی و‌ معنوی باشد چرا که نمایشگاه قرآن یک نمایشگاه خانواده محور است.

توجه ویژه به کودک و‌ نوجوان در نمایشگاه

فیروزیان اظهار کرد: یکی از بخش‌های محوری امسال بخش کودک و نوجوان است چرا که این مسئله برایمان خیلی مهم بود، کودکان و نوجوانان با هنر و بازی مفاهیم را یاد خواهند گرفت، ما هم در نمایشگاه با همین ابزارها مفاهیم را القاء می‌کنیم. در بحث هوش مصنوعی و شرکت‌های دانش‌بنیان هم فعال خواهیم بود این مجموعه‌ها در نمایشگاه حضور جدی خواهند داشت.

وی بیان کرد: ۴۵ موسسه قرآنی و ۲۴ نهاد حاکمیتی در نمایشگاه حضور خواهند داشت. ۲۵ کشور برای حضور در نمایشگاه دعوت شده‌اند. در حاشیه بخش بین‌الملل نشست قرآنی فعال خواهد بود. بخش فلسطین، غزه، قرآن و‌ مقاومت هم در بخش بین‌الملل و بخش دشمن‌شناسی فعالیت خواهد داشت؛ مسئله حکمرانی قرآنی را توسط اندیشگاه حیات مورد توجه قرار می‌دهیم.

برپایی سفره‌های افطاری در مصلی 

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه امسال سفره‌های افطار در بخش نمازخانه مصلای در نمایشگاه برقرار خواهد شد، گفت: بخش نهج‌البلاغه و دعا هم امسال فعال و پرمحتوا با برپایی نشست‌ها دایر خواهد شد. همچنین بخش مشاوره و پژوهش‌های قرآنی هم امسال در یک بسته تدوین شده است.

وی اظهار کرد: ۱۶۰ ناشر برای حضور در بخش مکتوب و دیجیتال نمایشگاه شرکت کردند و امسال این حضور کیفی‌تر است، از سوی دیگر جلسات خانگی قرآن هم امسال در نمایشگاه برپا می‌شود؛  ۲۰۵ عرضه‌کننده محصولات پوشش ایرانی اسلامی برای حضور در نمایشگاه اعلام امادگی کرده‌اند و خادمان قرآنی (۱۰تا ۱۴خادم) با حضور رئیس جمهور تجلیل خواهند شد.

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  افزود: «می‌خوانمت» شعار دوره سی‌ام نمایشگاه سال آتی هم تکرار خواهد شد، برخی شعارها باید تکرار شود تا در بلندمدت جریان‌ساز شود.

برگزاری نمایشگاه قرآن کریم از یکم تا چهاردهم فروردین

فیروزیان در بخش پرسش و پاسخ گفت: خیلی از بخش‌های نمایشگاه محتوایی هستند، حتی بخش نشر مکتوب که بخشی از آن فروشگاهی است، ما تمام تلاشمان این است که هم کارها جذابیت هنری و بصری داشته باشد و هم اینکه محتوای کارها حفظ شود. 

وی درباره بخش بین‌الملل هم گفت: امسال این بخش بسیار پرمحتواتر خواهد بود. بخش افطار هم صف نخواهد داشت و مردم سر سفرها پذیرایی می‌نشینند. 

سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بخش امنیت نمایشگاه گفت: سال‌های قبل هیچ مشکلی نبوده، امسال هم تاکیدات ویژه شده تا با کمک حراست و نهادهای امنیتی امنیت تامین شود. 

فیروزیان درباره تبلیغات شهری با کمک شهرداری تهران گفت: امسال بیش از ۵۰ سکوی پلتفرمی، پخش زنده برنامه‌ها از تلوبیون، شبکه قرآن، رادیو و ..  خواهیم داشت. تلاقی نوروز و ماه رمضان برای ما تهدید نیست یک اتفاق خوبی است که مردم در نوروز از نمایشگاه استقبال کنند.

وی افزود: تلاش داریم کاری کنیم محصولات حجاب هیچ گرانفروشی نداشته باشد و قیمت‌ها مناسب باشد.

نمایشگاه قرآن کریم از یکم تا چهاردهم فروردین ماه ساعت ۱۷عصر تا ۲۴ در مصلای امام خمینی(ره) برپا خواهد بود و برای شب‌های قدر ساعات برگزاری کاهش می‌یابد.

بخش بین‌الملل هم یکم تا هشتم فروردین فعال خواهد بود.

فیروزیان در این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره برنامه‌های ویژه بخش کودک و نوجوان گفت: علاوه بر بخش‌های نمایشی، بازی هم خواهیم داشت. در کنار آن غرفه کتاب‌های قرآنی و دینی کودک به شکل مجزا برپا می شود تا خانواده‌ها به‌راحتی به تهیه کتاب بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته