دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1402 - 10:59
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

وزیر ارتباطات: ۲۰ خرابکاری را در انتخابات ۱۴۰۲ خنثی کردیم

وزیر ارتباطات: ۲۰ خرابکاری را در انتخابات ۱۴۰۲ خنثی کردیم
وزیر ارتباطات بیان کرد: روز رأی‌گیری انتخابات 1402 بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم تا شبکه ارتباطی دچار بحران شود؛ اما تمامی اینها کشف و خنثی شد.
کد خبر : 900314

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روز رأی‌گیری انتخابات ۱۴۰۲ بیش از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری داشتیم تا شبکه ارتباطی دچار بحران شود، اما تمامی اینها کشف و برخورد شد حتی یک مورد داشتیم که یک و نیم متر حفاری برای رسیدن به کابل فیبر نوری کردند ولی کشف و خنثی شد.

وی با اشاره به برخط بودن استعلامات در روز رأی‌گیری بیان کرد: ۹۹ درصد استعلامات رأی‌گیری برخط بود و تجربه موفقی برای وزارت ارتباطات و وزارت کشور ثبت شد و یک گام به انتخابات تمام الکترونیکی نزدیک شدیم.

زارع پور بیان کرد: در ۴ حوزه تمام الکترونیکی انجام شد مردم با کمترین معطلی توانستند رأی دهند. ۸۶ درصد رأی دهندگان با کارت ملی مراجعه کردند.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: پنجشنبه گذشته دوازدهمین پرتاب در دولت سیزدهم انجام شد که ما آن را از طریق پرتابگر روسی انجام دادیم می‌توانیم بگوییم که ماهواره پارس ۱ پیچیده‌ترین ماهواره ما محسوب می‌شود و دوربین‌های خیلی پیشرفته‌ای در آن بکار رفته است.


وی ادامه داد: یکی از کار‌های خوب دولت سیزدهم فراهم کردن زمینه برای ورود بخش خصوصی در حوزه صنعت فضایی است ما چند روز گذشته بزرگ‌ترین قرارداد تاریخ کشور را با بخش خصوصی منعقد کردیم.

زارع‌پور همچنین گفت: ما شبانه روز درگیر هستیم که سرعت اینترنت را افزایش دهیم و اگر این امکان باشد قطعاً یک دقیقه هم صبر نخواهیم کرد، ما به زودی ۷ میلیون خانوار را با فیبر نوری پوشش خواهیم داد که می‌تواند سرعت اینترنت را تا صد برابر افزایش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته