دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پخش بهتر گرما در لباس با افزودنی نانویی در تار و پود پارچه

پخش بهتر گرما در لباس با افزودنی نانویی در تار و پود پارچه
متخصصان دو شرکت قرار است از گرافن در بافت البسه استفاده و منسوجات نانویی با خواص بهبودیافته با پخش گرما در لباس تولید کنند.
کد خبر : 903439

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  در قالب همکاری مشترک دو شرکت خارجی، تولید منسوجات نانویی، در جهان توسعه خواهد یافت.

یکی از نمایندگان این شرکت‌ها درباره مزیت منسوجات نانویی توضیح داد: هسته اصلی این همکاری مشترک، ترکیب فناوری گرمایشی گرافنی  در پارچه‌‌های بافته‌شده و نبافته‌شده است.

وی افزود: این همکاری می‌تواند خواص پخش گرما را در البسه بهبود دهد و با این کار امکان کنترل و مدیریت گرمای بدن را فراهم کند. همچنین مقاومت سطحی پارچه ارتقاء یافته و می‌توان از آن برای کاربردهای ضداستاتیک استفاده کرد.

نماینده این شرکت فعال در فناوری نانو، ادامه داد: با افزودن + G به داخل الیاف و منسوجات، هدایت الکتریکی و گرمایی محصول نهایی تغییر کرده و از سوی دیگر می‌توان از خواص آنتی‌باکتریال در منسوجات استفاده کرد.

وی در خصوص کاربرد گرافن در این منسوجات توضیح داد: گرافن می‌تواند مدیریت گرمایی لباس را بر عهده گرفته، گرمای ایجاد شده را پخش کند. گرافن را می‌تواند در حوزه‌های مختلف از مراقبت بهداشتی تا هوافضا مورد استفاده قرار داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته