دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1403 - 09:40

تصاویر نجومی ۲۱ فروردین (۹ آوریل)

تصاویر نجومی ۲۱ فروردین (۹ آوریل)
نگاهی متفاوت به آسمان شب و فضای بی‌پایان.
کد خبر : 904961

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ تصاویر نجوم و فضا جدای از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات اخترشناسی دارد، امکان مشاهده و درک عجایب و شگفتی‌های دنیای بیرون از سیاره زمین را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم می‌کند. امروزه به لطف پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی به شکل‌های بسیار زیبا و گهگاه هنری تهیه می‌شود که علاوه بر ارائه اطلاعات علمی، زیبایی‌های خیره‌کننده‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورد.

***

تصویر روز ناسا

روز گذشته سایه ماه بر دریاچه ماگوگ در کِبِک کانادا افتاد. مردم در کنار دریاچه جمع شدند تا شاهد خورشید گرفتگی کامل باشند که برای مدت کوتاهی آسمان را تاریک کرد. دریاچه ماگوگ نزدیک به انتهای مسیر کسوف بود که در مکزیک و ایالات متحده و کانادا مشاهده شد. اگرچه همه نتوانستند کسوف کامل ببیند، اما مردم در سرتاسر آمریکای شمالی حداقل می‌توانستند یک کسوف جزئی را ببینند.

تصاویر نجومی ۲۱ فروردین (۹ آوریل)

تصویر روز skyandtelescope

عکس توسط مایک اولاسون  در توسان آریزونا به تاریخ 28 مارس 2024 ثبت شد. تجهیزات مورد استفاده شامل 50mm f/5 refractor و IMX462 بودند. دنباله دار 144P/Kushida به آرامی در حال محو شدن است و در اینجا با قدر 11.1 در میدان ستاره ای شلوغی است که در عکس ثبت شده است.

تصاویر نجومی ۲۱ فروردین (۹ آوریل)

تصویر روز سازمان ملی تلسکوپ استرالیا

شبکه فضای عمیق ناسا CanberraDSN تصویری از آنتن DSS-43 را در مجتمع ارتباطی فضای عمیق کانبرا به اشتراک گذاشت. آنها همچنین خطوطی از شعر ویلیام وردزورث "من تنها مانند ابر سرگردان شدم" را منتشر کردند. وردزورث در 7 آوریل 1770 متولد شد. او به همراه ساموئل تیلور کولریج عصر رمانتیک را در ادبیات انگلیسی آغاز کردند. «من تنها مانند ابر سرگردان شدم» یکی از اشعار شناخته شده وردزورث است، اگرچه در واقع درباره گل نرگس است، نه ابر یا ستاره.

تصاویر نجومی ۲۱ فروردین (۹ آوریل)

تصویر نجومی astronomy

یک مجموعه سحابی زیبا و به ندرت عکس‌برداری شده در لبه یک پوسته بزرگ در حال انبساط از گاز مولکولی به نام IRAS Vela Shell در سحابی صمغ قرار دارد.  برای ثبت این تصویر خیره کننده، عکاسان نجومی تیم شارا از یک تلسکوپ 6 اینچی f/3.3 استفاده کردند و در مجموع 17 ساعت و بیست دقیقه را صرف تصویربرداری از سحابی در فیلترهای مختلف کردند. تصویر نهایی ترکیبی از 12 حالت مختلف از داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط تیم شارا است تا نمایشی دقیق و رنگارنگ از مجموعه سحابی ایجاد شود.

تصاویر نجومی ۲۱ فروردین (۹ آوریل)

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته