دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1403 - 14:11
رئیس دانشگاه آزاد استان بوشهر خر داد؛

آغاز فعالیت دانشکده تعلیم و تربیت در بوشهر؛ به‌زودی/ مدارس سما در دشتستان راه‌اندازی می‌شود

آغاز فعالیت دانشکده تعلیم و تربیت در بوشهر؛ به‌زودی  مدارس سما در دشتستان راه‌اندازی می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه به‌زودی دانشکده تعلیم و تربیت در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود، گفت: براساس برنامه‌‌ریزی صورت گرفته، امسال مدارس سما در دشتستان راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
کد خبر : 905067

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه معاونان قدیم و جدید امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با حضور سعید رازقی رئیس دانشگاه، حجت‌الاسلام مسعود داستار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، هادی دشتی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی استان بوشهر، مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر و جمعی از مدیران، معاونین و معلمان مدارس سما برگزار و بی‌بی فخرالسادات هاشمی به‌عنوان معاون امور مدارس اه آزاد اسلامی استان بوشهر معرفی و از تلاش‌های یوسف مردانی قدردانی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در این مراسم با اشاره به فرازی از نهج‌البلاغه که در آن تأکید شده، تفکر در نعمت‌های خداوند متعال، بهترین عبادت است، گفت: بدون تردید مهم‌ترین و بالاترین نعمت، نعمت سلامتی است و تمام پست‌ها، منصب‌ها، جایگاه‌ها، مقام و مال تحت تأثیر این نعمت خواهد بود.

رازقی با تأکید بر اینکه برنامه‌های مناسب و اثربخشی در راستای اهداف کلان دانشگاه و تعالی استان برای سال ۱۴۰۳ تدوین شده است، متذکر شد: از زمان تصدی سمت در استان بوشهر و در پنج ماه گذشته، با اشراف به مسائل و شناخت ظرفیت‌ها و چالش‌های دانشگاه، تمام مسائل مبتلابه مورد توجه و بررسی قرار گرفت و اکنون نیاز است با همدلی و همراهی، تدابیر در نظر گرفته شده را به نتیجه برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه نگاه جزیره‌ای و بخشی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد، توضیح داد: نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو، ۴۰۰ واحد دانشگاهی، ۳۰ هزار عضو هیئت علمی و ظرفیت‌های بی‌شمار فیزیکی و زیرساختی دانشگاه در یک ید واحد و سیستم متشکله کل و نگرش در حال فعالیت است که استان بوشهر نیز جزئی از این کل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه چشم‌انداز جدیدی مطابق با ظرفیت‌ها و آسیب‌شناسی صورت گرفته در نظر است، عنوان کرد: منفعتی مهم‌تر از منابع انسانی برای هر سازمان وجود ندارد و تمامی برنامه‌ها در راستای حفاظت و تعالی تمامی ارکان دانشگاه اعم از دانشجو، استاد و کارکنان است.

رازقی، فعالیت دانشکده تعلیم و تربیت و تأسیس مدارس سما در دشتستان را جزء برنامه‌های پیش رو برشمرد.

تحول در دانشگاه با رویکرد تزریق آرامش ممکن می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم با بیان اینکه جابجایی‌ در بخش‌های اداری و سمت‌ها، یک اصل حقیقی، حقوقی و روالی مرسوم است، ادامه داد: تعلق خاطر نسبت به هر چیز ایجاد می‌شود، اما هیچ چیز ماندنی است، تنها نکته حائز اهمیت اینکه هرکس باید در هر سمت، نقش خود را به زیبایی و تمام و کمال انجام دهد.

آغاز فعالیت دانشکده تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد بوشهر؛ به‌زودی/ مدارس سما در دشتستان تأسیس می‌شود

داستار افزود: سرمایه هر جامعه و سازمان انسان‌هایی هستند که خود سرمایه‌سازند، سرمایه جامعه ما، دانش‌آموزان و دانشجویانی هستند که توسط قشر فرهیخته دانشگاهی برای تصدی مسئولیت‌های مهم در دانشگاه و مدارس پرورش می‌یابند.

وی، انجام تغییر و تحولات در دانشگاه را با رویکرد تزریق آرامش و تعالی را اقدامی ستودنی از سوی مجموعه مدیریت دانشگاه استان برشمرد و افزود: این آرامش و همدلی در استان، قابل ارزش و عاملی مهم درراستای تحقق اهداف است.

دانشگاه آزاد به مدارس سما توجه کافی دارد

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم با بیان اینکه مدارس به‌دلیل پرورش نسل آینده‌ساز کشور بسیار مورد اهمیت است، گفت: دانشگاه آزاد، مدارس سما بوده که پشتوانه‌ای مهم برای اجرای برنامه‌های دانشگاه و افزایش تعداد دانشجویان است.

دشتی با تأکید بر اینکه باید مدارس سما به‌لحاظ کمّی و کیفی به سطحی برسد که به‌عنوان یک برند و انتخاب اول دانش‌‌آموزان و والدین قرار گیرد، گفت: باید دانش‌آموزانی در تراز انقلاب پرورش داد که پایبند به ملت، دین، انقلاب و کشور باشند.

آغاز فعالیت دانشکده تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد بوشهر؛ به‌زودی/ مدارس سما در دشتستان تأسیس می‌شود

معاون پیشین امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم با قدردانی از همراهی تمامی همکاران در زمان تصدی این پست، گفت: مدارس جایگاه مهمی دارند، چراکه شخصیت نسل جوانی که به دانشگاه و سپس به مشاغل مختلف کشور وارد می‌شوند در مدارس شکل می‌گیرد.

مردانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد به این مهم بسیار دغدغه‌مند توجه دارد، یادآور شد: بخشنامه‌های جامع در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی وجود دارد که تلاش شد تا با اجرای کامل آن به شکل‌گیری بهینه شخصیت دانش‌آموزان کمک شود.

آغاز فعالیت دانشکده تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد بوشهر؛ به‌زودی/ مدارس سما در دشتستان تأسیس می‌شود

معاون جدید امور مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر هم با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت در حال تغییرات است، گفت: براساس رویکرد‌های جدید و تأکید مقام معظم رهبری در سال تحصیلی جدید شاهد تغییر رویکرد نسبت به مباحث فرهنگی، اجتماعی و آموزشی خواهیم بود.

هاشمی مطرح کرد: سیاست‌های جدیدی تبیین و تدوین شده و تا پیش از آغاز سال جدید تحصیلی ارائه می‌شود و اجرای دقیق این رویکرد، نیازمند همکاری و همفکری بوده که بخش اعظمی از آن برعهده مدیران و مربیان مدارس است.

آغاز فعالیت دانشکده تعلیم و تربیت در دانشگاه آزاد بوشهر؛ به‌زودی/ مدارس سما در دشتستان تأسیس می‌شود

فخرالسادات هاشمی سابقه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورموج، مدیر گروهی رشته تربیت‌بدنی واحد بوشهر و مسئول مرکز تحقیقات علوم ورزشی استان بوشهر را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته