دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 ارديبهشت 1403 - 10:58
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

ضرغامی: تقدیر ضرغامی از سریال «نون خ»/ موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد

ضرغامی: تقدیر ضرغامی از سریال «نون خ»  موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و رسوم مردم موفق بود.
کد خبر : 907724

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم. در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند. تصور من این است که اگر اینها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی موثر باشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور گفت: از من در مورد قیمت بلیط‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰ هزار تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است. حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریبا همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

ضرغامی درباره عملکرد وزارتخانه تحت مدیریت خود در حوزه عفاف و حجاب گفت: دستگاه‌های مختلف در این حوزه مسئولیت دارند که البته هنوز ابلاغ رسمی نشده است. در جمع‌بندی که وزارت کشور انجام داد و دستگاه‌های برتر را در حوزه عفاف و حجاب معرفی کرد، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جزو ۴ دستگاه برتر و ممتاز در عمل به وظایف خود در این رابطه بود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: البته در سایر شورا‌ها هم که این موضوع به صورت استانی بررسی می‌شود، وزارت میراث فرهنگی در استان تهران، جزو استان‌های برتر است.  

وی گفت: مردم ما دین‌دار هستند؛ من امروز در دولت گزارش دادم و این گزارش مورد تایید هیات دولت و معاون اول رئیس جمهور که در غیاب آیت‌الله رئیسی به دلیل سفر به سریلانکا ریاست جلسه را بر عهده داشت، قرار گرفت. امسال ۱۲ درصد کاهش اولیه گردشگری در شروع تعطیلات و ماه رمضان نشان می‌داد که مردم ترجیح دادند سفر نروند و روزه بگیرند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: وقتی مردم در روز‌های پایانی ماه رمضان سفر‌های خود را آغاز کردند، میزان سفر‌ها نسبت به سال گذشته ۵.۱۸ درصد افزایش پیدا کرد. این نشان می‌دهد که مردم هم روی گردشگری حساس هستند و هم حالشان خوب است که به سفر می‌روند.

ضرغامی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های رویدادمحور در روز‌های ملی هر شهر که در تقویم کشور وجود دارد، گفت: یکی از کار‌هایی که در وزارت گردشگری در دوره جدید انجام شده است، توجه به رویدادمحوری در این حوزه است و دبیرخانه‌های فعالی راه‌اندازی و تاکنون ۱۸۰۰ رویداد در نظر گرفته است.  

وی با اشاره به اینکه استان‌ها و استانداران به طور جدی این موضوع را پیگیری کرده و گزارش می‌دهند، تصریح کرد: براساس زیرساخت‌ها تصمیم می‌گیریم که رویداد را برگزار کنیم یا نه. به رویدادمحوری توجه جدی داریم چراکه این موضوع باعث بالندگی جدی حوزه گردشگری می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته