دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1403 - 08:58
در دانشگاه آزاد سیرجان؛

مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت

مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان از صدور مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» برای این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 909366

طیبه بلوردی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از صدور مجوز راه‌اندازی مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ پس از بررسی‌های لازم حوزه معاونت پژوهشی واحد سیرجان درصدد راه‌اندازی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی برآمد که با طرح موضوع در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی مراکز تحقیقاتی سازمان مرکزی دانشگاه با راه‌اندازی این مرکز تحقیقاتی موافقت و مجوز آن توسط معاونت تحقیقات، نوآوری و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی صادر شد. ️

وی افزود:‌ با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان، ارتباط تنگاتنگ با صنایع و معادن و به لحاظ جایگاه استراتژیک در حوزه تولید علم و سوابق درخشان در زمینه فنی و مهندسی، علوم پایه و فناوری‌های همگرا، کشاورزی و علوم انسانی، به‌ویژه رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و مهندسی پزشکی نیاز به مرکز تحقیقات هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء ارائه احساس می‌شد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان گفت: امروزه هوش مصنوعی راه خود را به علوم و صنایع مختلفی همانند آموزش و پژوهش، سلامت و بهداشت، تجارت، مالی، فناوری اطلاعات، امنیت، تولید، حمل‌ونقل و... باز کرده و این ظرفیت را دارد که در حوزه‌های مختلف وارد شود و آنها را متحول کند.

بلوردی عنوان کرد:‌ امید است که با کمک و توانایی اعضای هیئت علمی و استادان مجرب در زمینه هوش مصنوعی (AI) و دیگر رشته‌ها در مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان با توسعه الگوریتم‌های هوشمند، تحقیقات راهبردی و کاربردی برای تولید علم و فناوری در زمینه هوش مصنوعی با هدف توسعه فناوری و کاربرد‌های آن در صنایع و بازار‌های مختلف به‌ویژه صنعت فولاد و معادن ارائه می‌شود.

به گزارش آنا، حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان چندی قبل موفق به اخذ مجوز مرکز تحقیقات صنعت، معدن و فولاد شده که با همکاری شرکت ماهان سیرجان کار‌های تحقیقاتی خور را به‌زودی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته