دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1403 - 13:56

اساس و پایه دانشگاه بر منزلت استاد نهادینه شده است

اساس و پایه دانشگاه بر منزلت استاد نهادینه شده است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت:‌ اساس و پایه دانشگاه روی منزلت و شأن استاد نهادینه شده و اگر دانشگاه قدر و شأنی در جامعه و آموزش عالی دارد به دلیل تلاش‌ استادان است.
کد خبر : 910164

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سهیل شکری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در مراسم  بزرگداشت مقام معلم و استاد با اشاره به چشم‌انداز و تحولات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در سال‌های اخیر تحولاتی در این دانشگاه رخ‌داده که این تحولات منجر شده، دانشگاه نگاه صرفاً آموزشی را به یک نگاه جامعه‌تری تبدیل کرده و نقش اساسی در جامعه برای حل مسائل و مشکلات جامعه ایفا کند.

وی افزود: در دوره جدیدی که این تحولات در حال رقم خوردن است، شاهد اتفاقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم ازجمله راه‌اندازی دانشکده‌های مهارتی، کارآفرینی و اتفاقات بزرگی که در حوزه اقتصادی دانشگاه منجر تولید دانش از ثروت شده و وابستگی به شهریه دانشجو را کمتر کرده تا دانشگاه بتواند بدون اینکه شهریه‌ها را متناسب با تورم افزایش دهد، فضای تحصیل و آموزش برای همه اقشار جامعه فراهم کند.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بیان کرد: اعتقاد ما این است یک دانشگاه اجتماعی هستیم،  باید در دانشگاه آزاد اسلامی امکان تحصیل برای همه اقشار در این دانشگاه فراهم شود و برای پیشبرد اهداف و ایجاد این تحولات نیازمند کمک و مشارکت بیشتر همکاران هستیم.

شکری با بیان تحولات در نسل جدید عنوان کرد: با توجه به تغییر نسلی که در جامعه صورت گرفته، معلمان و استادان باید متناسب با نسل جدید سطح آموزش و پژوهش متفاوتی داشته باشند؛ زیرا نسل جدید درخواست آموزش و پژوهش متفاوتی نسبت به دهه‌های قبل دارند و اگر شناخت کافی نسبت به نسل جدید نداشته باشیم، فعالیت‌ها را متناسب با این نسل برنامه‌ریزی نکنیم مطمئناً از تحولات و تغییراتی که در آموزش عالی دنیا در حال رخ دادن است عقب می‌مانیم.

وی مطرح کرد: اگر در دنیا برای استاد و معلم جایگاهی ویژه تعریف شده فقط به دلیل اثرگذاری اوست. اثرگذاری استاد در زندگی دانشجو و در جهان‌بینی او مؤثر است. اساس و پایه دانشگاه روی منزلت و شأن استاد نهاده شده و اگر این دانشگاه قدر و شأنی در جامعه و آموزش عالی دارد به دلیل تلاش‌های تک‌تک همکارانی بوده که در حوزه آموزش پژوهش در همه حوزه‌ها کمک می‌کنند و هر دستاورد و نامی که دانشگاه دارد از تلاش همه همکاران هیئت علمی و استادانی ست که در این دانشگاه تلاش می‌کنند.

پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف مرهون تلاش‌های جامعه استادان و معلمان است

فرماندار شهرستان لاهیجان با اشاره به رسالت آموزش عالی گفت: وظیفه و رسالت دانشگاه و محیط‌های علمی تربیت نسل‌ها و تربیت علمی در حوزه‌های مختلف است و پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف مرهون تلاش‌های جامعه استادان و معلمان ماست. جامعه‌ای به رشد و پیشرفت می‌رسد که دانشگاه‌ها و مدارس حتماً در آن نقش مؤثری دارند و برای تقویت دانش آموزان و در مقاطع دانشگاهی استادان نقش برجسته‌ای در حوزه پیشرفت کشور دارند.

روح‌الله بخشی‌نژاد اضافه کرد: به اذعان خیلی از سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی امروز کشور ایران یک کشور پیشرفته‌ای در حوزه‌های هسته‌ای، پزشکی تکنولوژی و خیلی از حوزه‌هاست و این پیشرفت سهم جامعه فرهنگی و استادان و دانشمندان است. امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی توانمند و قوی بوده و هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند نگاه چپ به ما بکند؛ اما در حوزه فرهنگی و جنگ نرم باید اثرگذار بوده و بصیرت و آگاهی لازم را داشته باشیم.

وی از استادان و معلمان که در ساحت مقدس فرهنگی و آموزش و تعلیم و تربیت دانشجویان و دانش‌آموزان جامعه تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

به گزارش آنا، در پایان مراسم با رأی‌گیری از دانشجویان از استادان نمونه و منتخب دانشگاه آزاد اسلام واحد لاهیجان با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته