دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1403 - 15:41

افزایش ۳۰ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد مرند

افزایش ۳۰ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد مرند
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند از افزایش ۳۰ درصدی جذب دانشجو در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 910717

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از مرند، چهلمین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند با حضور مسئولان استانی، شهرستانی، مؤسسان، خیّرین و رؤسای سابق دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند در این همایش اظهار کرد: این دانشگاه ۲۸ بهمن سال ۱۳۶۳ با کمک‌ها و حمایت‌های شخصیت‌های تأثیرگذار و با استفاده از امکانات و کمک‌های مردمی، اهالی خیر و علم‌دوست و تابعه مرند رسالت آموزشی خود را با ۴۱ دانشجو در رشته‌های ریاضی حسابداری و آموزش ابتدایی در مقطع کاردانی در محل استیجاری ساختمان قدیم شهرداری آغاز کرد.

افزایش ۳۰ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد مرند

محمدحسین صادقی افزود: امروز با حمایت‌های مسئولان و همت مردم خیّر بیش از ۱۱۸ هزار مترمربع زمین۳۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع اعیان دارد و با بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو در بیش از ۱۶۰ رشته تحصیلی در مقاطع دکتری، کارشناسی‌ارشد، کارشناسی و کاردانی پیوسته و ناپیوسته و بیش از ۲۸ هزار فارغ‌التحصیل همچون نگینی در شمال غرب کشور به ارائه خدمات آموزش عالی می‌پردازد.

افزایش ۳۰ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد مرند

وی متذکر شد: در چند سال اخیر با وجود کاهش جمعیت دانشجویی و صندلی خالی در دانشگاه‌های دولتی حتی شاهد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی دانشجو نیز بوده‌ایم و این واحد دانشگاهی ۱۸۰ هیئت علمی تمام‌وقت، دستیار آموزشی و هیئت علمی وابسته و ۶۵ کارمند با نسبت یک به ۵۰ کارمند و هیئت علمی به دانشجو دارد.

در این مراسم ضمن تجلیل از مؤسسان، خیّرین و رؤسای سابق دانشگاهی از تمبر اختصاصی به مناسبت چهلمین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته