دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1396 - 10:20
خادم موکب دانشجویان جهان اسلام:

رسانه‌های غربی ابعاد پیاده‌روی اربعین را به درستی نشان نمی‌دهند

خادم موکب دانشجویان جهان اسلام معتقد است برای از بین بردن تاثیر رسانه‌های غربی در کوچک‌نمایی عظمت راهپیمایی اربعین حسینی(ع) باید رسانه‌های داخلی را تقویت کرد و برای تمام اقدامات آنها برنامه داشته باشیم.
کد خبر : 230782

سیدمرتضی صدر یکی از خادمان موکب بین‌المللی دانشجویان جهان اسلام است. او فارغ‌التحصیل دکتری مدیریت تکنولوژی از دانشگاه سلوز فرانسه است و کارشناسی ارشد خود را نیز در رشته هوافضا در همین دانشگاه گذارنده است و در حال حاضردر حوزه تجارت فناوری فعالیت می‌کند.


سیدمرتضی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: «با هیات‌های مذهبی لبنانی و عراقی در فرانسه در تماس هستم و با آنها همکاری می‌‌کنم و برای دومین بار است که در مراسم اربعین حسینی شرکت کردم. حدود 6 سال پیش، برای اولین با به کربلا سفر کردم و امسال به عنوان خادم برای نخستین بار در این تجمع حضور داشتم.»


صدر درباره اقدامات خود در موکب بین المللی دانشجویان جهان اسلام گفت: «زائران و دانشجویانی که از کشورهایی که فرانسه زبان هستند و به موکب آمدند را راهنمایی و برای ارائه خدمات فرهنگی در جریان پیاده‌روی اربعین آنها را جذب می‌کردم.»


این خادم حسینی که به علت تردد متعددی که به فرانسه داشته، آشنایی بیشتری نیز با فرهنگ و تجمعات کشورهای دیگر دارد درباره تفاوت تجمع اربعین و سایر تجمعات بین المللی اظهار داشت: «تفاوتش در این است که پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین تجمع مذهبی است که حتی برهمن‌ها و هندوها نیز تجمعی به این بزرگی ندارند. عظمت این اتفاق از تجمع مسلمانان در حج نیز بالاتر است و در آن سفر شاید تنها 2 میلیون نفر حضور پیدا کنند اما در جریان سفر اربعین حدود 20 میلیون نفر اعم از شیعه، سنی و سایر مذاهب و ادیان حضور می‌یابند که این تجمع را به عنوان یک راهپیمایی، بی‌نظیر می‌کند.»


او ادامه داد: «در طول این مسیر با مباحث فرهنگی متفاوتی برخورد می‌کنیم که بسیار جذاب است. در این مسیر با این همه جمعیت یک دعوا هم دیده نمی‌شود و این نشان می‌دهد فضایی بین افراد حاکم است و اعتقادتی دارند که نمود بیرونی دارد.»


به گفته صدر خبر برگزاری تجمع اربعین در همه خبرگزاری‌های دنیا اعلام می‌شود اما صرفا یک خبر مختصر است. امام حسین(ع) صرفا به عنوان شخصیتی است که همه دنیا آن را می‌شناسند اما زوایا و ابعاد آن را پررنگ نمی‌کنند و علت آن به دلیل نوع رسانه‌های ما است.


او افزود: «متاسفانه رسانه قوی در کشور نداریم و نمی‌توانیم آنها را مدیریت کنیم، شاید در کشورهای عربی زبان خیلی کار رسانه‌ای کرده باشیم اما اتفاق اربعین در این کشورها نیازی به انتشار و فرهنگ‌سازی ندارد. تمام آنها از برگزاری این تجمع مطلع هستند پس باید کار رسانه‌ای را متناسب با رسانه‌های غربی در این کشورها صورت دهیم و رسانه‌ای هم سطح بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان و فاکس‌نیوز داشته باشیم که به آن مراجعه کنند.»


این خادم حسینی حاضر در موکب بین‌المللی دانشجویان جهان اسلامی در پایان گفت: «هدف رسانه‌های داخلی ما از کار خبری یک چیز است، اما هدف رسانه‌های غربی از فعالیت رسانه‌ای چیز دیگری است و لازم است در زمینه اربعین رقیب را تحلیل کرده و متناسب با اقدامات آنها سناریو داشته باشیم و گام برداریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته